دنیـــای اقتصاد: شــرکت سونی روز گذشته با معــرفی Xperia C5 Ultra و Xperia M5 از دو تلفن هوشمند جدیدش، رونمایی کرد. تونی مکنالتی، معاون مدیریت کسب‌وکار محصولات رده مقرون‌به‌صرفه در Sony Mobile Communications گفت: «ما درک می‌کنیم که قابلیت‌های دوربین برای کاربران تلفن‌های هوشمند مهم هستند برای همین اطمینان حاصل کردیم که درخشش دوربین فعلی Sony بار دیگر در Xperia C5 Ultra و Xperia M5 بدون چشم‌پوشی از سایر قابلیت‌ها در طراحی و عملکرد، فزونی یابد.» Xperia C5 Ultra نخستین دستگاه در صنعت تلفن‌های هوشمند است که از دوربین دوقلوی ۱۳ مگاپیکسلی پشت و جلو بهره می‌گیرد.


هر دو دوربین از فناوری‌های متعلق به Sony بهره می‌برند. فناوری‌هایی چون حسگر پیشتاز Exmor RS™، HDR برای عکس و ویدئو و حالت از پیش تنظیم‌شده تشخیص صحنه خودکار که به‌منظور ارائه بهترین نتایج در هر بار، تنظیمات را به‌طور خودکار تجزیه، تحلیل و تنظیم می‌کند. عکس‌های سلفی هم با وجود Selfie Flash جدید Sony ارتقا یافته‌اند. لنز زاویه‌عریض ۲۲ میلی‌متری این دستگاه به این معنا است که می‌توانید چیزهای بیشتری را در قاب تصویر بگنجانید.


Xperia C۵ Ultra دارای نمایشگر ۶ اینچی Full HD با قابلیت IPS مجهز به Mobile BRAVIA® Engine ۲، فناوری تلویزیون Sony است. قابلیت استفاده یکدستی هم برای کمک به شما برای استفاده آسان از دستگاه در دسترس است که گزینه‌هایی هم برای کاربران راست‌دست و هم چپ‌دست دارد.


به لطف پردازشگر ۶۴ بیتی هشت‌هسته‌ای 7/ 1 گیگاهرتزی، ۲گیگابایت رم و پشتیبانی از شبکه‌های نسل چهارم برای تجربه کاربری سریع، عملکرد این دستگاه تضمین شده است. با اطمینان تا دو روز ماندگاری باتری و تا ۷ ساعت و ۴۷ دقیقه بازپخش ویدئو، دیگر لازم نیست نگران تمام شدن باتری در لحظه‌های مهم باشید. علاوه بر این حالت Ultra STAMINA برای حصول اطمینان از اینکه باتری با موثرترین شکل ممکن مورد استفاده قرار می‌گیرد، مصرف باتری را بیش از پیش بهینه می‌کند. Xperia M5 نیز از دوربین پشتی 5/ 21 مگاپیکسلی بهره می‌برد. هنگامی که نمی‌توانید به اندازه کافی به سوژه نزدیک شوید، بزرگنمایی تصویر واضح ۵ برابر به شما اجازه می‌دهد بدون از دست دادن کیفیت به سوژه نزدیک شوید.


Xperia M۵ با فوکوس خودکار ترکیبی ۲۵/ ۰ ثانیه‌ای، عکسبرداری با فوکوس خودکار سریع و دقیق را ارائه می‌کند بنابراین می‌توانید هر لحظه را به‌محض وقوع ثبت کنید.


Xperia M5 به «دوربین سلفی» ۱۳ مگاپیکسلی مجهز است که آن هم دارای فوکوس خودکار و ضبط ویدئو با کیفیت HD است.


Xperia M۵ ضدآب بوده و در برابر گردوغبار نفوذناپذیر است و همچنین برای افزایش راحتی و شارژ آسان به درگاه USB بدون درپوش مجهز شده است. این تلفن هوشمند همچنین به‌منظور محافظت در برابر ضربه برای دوام طراحی شده و دارای گوشه‌هایی از جنس فولاد ضدزنگ است. Xperia M۵ یک باتری بزرگ ۲۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در خود جای داده است که تا دو روز شارژ نگه‌می‌دارد. این گوشی همچنین از پردازشگر تاثیرگذار ۶۴ بیتی ۲ گیگاهرتزی هشت‌هسته‌ای MediaTek Helio X۱۰ با ۳ گیگابایت رم بهره می‌برد.