دنیای اقتصاد: تیم روبات‌های انسان نمای سایز نوجوان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۱۵ موفق به کسب مقام دوم رقابت‌های فنی این دوره از مسابقات شد.

سروش صادق‌نژاد، سرپرست تیم‌‌های روبوکاپ دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این خصوص گفت: تیم روبات‌های انسان نمای سایز نوجوان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شد در رقابت‌‌های فنی این دوره از مسابقات که با حضور تیم‌‌هایی از آمریکا، آلمان، هند، تایوان و ایران صورت گرفت، مقام دوم را کسب کند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی روبوکاپ در لیگ روبات‌‌های انسان‌نما افزود: نوزدهمین دوره مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۱۵ از روز ۲۸ تیرماه با حضور بیش از ۲۰۰ تیم از دانشگاه‌ها و مدارس و آموزشگاه‌های مختلف از ۴۸ کشور دنیا آغاز به کار کرد که دانشگاه صنعتی امیرکبیر با سه تیم در لیگ روبات‌های شبیه ساز امداد و نجات، روبات‌های فوتبالیست سایز کوچک و روبات‌های انسان‌نما شرکت داشت.

وی تصریح کرد: در دو روز ابتدایی این مسابقات، تیم روبات‌های انسان‌نمای سایز نوجوان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شد با پشت سر گذاشتن تیمی از هند و با کسب سه تساوی برابر تیم‌هایی از آلمان و ایران که سابقه قهرمانی چندین دوره این مسابقات را در کارنامه خود دارند، در جایگاه دوم گروهی این مسابقات قرار گیرد. این رقابت‌ها با حضور ۲۹ تیم در چین در حال برگزاری است.