تازه‌ترین فناوری هشدار  برای چراغ‌های جلوی خودرو عرضه شد

ایسنا: مسوولان شرکت خودروسازی فورد از جدیدترین فناوری چراغ‌های جلوی خودرو با قابلیت چرخش و اسکن خطرات احتمالی موجود در جاده رونمایی کردند.

هدف مسوولان شرکت فورد از تولید نسل جدید چراغ‌های خودرو، کاهش تصادفات در برخورد مستقیم و قسمت جلو خودرو است. مدیر شرکت فورد ضمن اشاره به موفقیت این سیستم در آزمایش‌های انجام شده اظهارکرد: در واقع این سیستم ارتباط میان فناوری و روش‌های کنترل کاهش تصادفات است. هدف نهایی شرکت فورد افزایش ایمنی رانندگان و عابران در ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای جهان است.

بر اساس اطلاعات مرکز مدیریت ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده آمریکا، ایمنی خودکار از سیستم‌های ساده مانند کمربندایمنی شروع شده و تا فناوری‌های پیچیده جلوگیری از برخورد را شامل می‌شود. خوشبختانه شرکت‌های خودروسازی همواره به دنبال نوآوری و افزایش ایمنی محصولاتشان هستند که این امر باعث پدیدارشدن رقابتی نفسگیر برای افزایش ایمنی است.

مسوولان شرکت فورد در مورد نحوه عملکرد سیستم چراغ‌های هوشمند خودرو افزودند: در مرحله اول یک دوربین هوشمند نحوه پراکنده‌شدن نور در جاده را برای افزایش میدان دید راننده مدیریت می‌کند. در مرحله دوم به کمک ترکیب فناوری جی‌پی‌اس و دوربین کنترل خط وسط جاده، پیچ‌های جاده پیش‌بینی شده و نوررسانی برای افزایش دید نقاط کور مسیر بیشتر می‌شود. در این سیستم تحول اصلی با استفاده از دوربین مادون‌قرمز و سیستم هشدار نقطه‌ای به‌دست آمده است.