خبرگزاری فارس: اگر چه اپل برترین تولیدکننده گوشی‏های هوشمند در جهان نیست، اما ۹۲ درصد از سود این صنعت به جیب این شرکت می‏رود.

یافته‌های موسسه تحقیقاتی‌ای دی سی نشان می‌دهد که اپل در سه ماه اول سال ۲۰۱۵ تنها ۳/ ۱۸ درصد از کل گوشی‌های هوشمند را در جهان عرضه کرده، اما ۹۲ درصد از سود این صنعت را به دست آورده است. بررسی دیگری که توسط Canaccord Genuity انجام شده حاکی است که سود اپل از محل عرضه انواع گوشی‌های هوشمند بیش از ۹۰ درصد از کل سود این صنعت را به خود اختصاص می‌دهد. رتبه دوم در این زمینه با فاصله بسیار زیاد مربوط به سامسونگ است و بقیه شرکت‌های گوشی ساز به علت زیان‌های فراوان عملا سودی از فروش گوشی‌های هوشمند به دست نمی‌آورند.

نکته جالب این است که در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۴ اپل توانسته بود ۹۳ درصد از کل سود صنعت گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد بنابراین در عرض سه ماه اندکی نزول داشته است. علت اصلی این موفقیت فروش بسیار مناسب آی‌فون ۶ در نقاط مختلف جهان است. کارشناسان معتقدند استقبال از آی‌فون ۶ در سال ۲۰۱۵ باز هم ادامه می‌یابد و سود سرشاری را نصیب اپل می‌کند. این شرکت قصد دارد تا قبل از پایان سال ۲۰۱۵ بین ۸۵ تا ۹۰ میلیون واحد دیگر از گوشی آی‌فون را روانه بازار کند.