خبرگزاری مهر: سرپرست تیم‌های روباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر از آغاز نوزدهمین دوره مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۱۵ خبر داد و گفت: در این دوره از رقابت‌ها سه تیم از دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعزام می‌شوند. سروش صادق‌نژاد در این خصوص گفت: نوزدهمین دوره مسابقات روبوکاپ ۲۰۱۵ در شهر «هفا»ی کشور چین برگزار می‌شود که در این دور از مسابقات دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سه تیم به این مسابقات اعزام می‌کند.در این دور از مسابقات روبوکاپ، تیم روبات‌های انسان‌نمای سایز نوجوان، تیم روبات‌های فوتبالیست سایز کوچک و تیم روبات‌های شبیه‌ساز امداد و نجات شرکت می‌کنند.

صادق‌نژاد با تاکید بر اینکه این مسابقات جهانی به‌صورت سالانه در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود، یادآور شد: هدف از برگزاری این مسابقات آن است که تا سال ۲۰۵۰ تیمی از روبات‌های انسان نما با داشتن قابلیت‌های کامل انسانی در برابر تیمی از انسان‌ها قرار گیرند و بتوانند تیم انسان‌ها را شکست دهند. سرپرست تیم‌های روباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با اشاره به جزئیات این مسابقات جهانی خاطر‌نشان کرد: همانند گذشته، نوزدهمین دوره مسابقات جهانی روبوکاپ هم در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش بزرگسال تیم‌های حاضر در لیگ‌های روبات‌های فوتبالیست، روبات‌های امداد و نجات، روبات‌های خانگی و روبات‌های کار با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. علاوه بر آن لیگی با عنوان لیگ روبات‌های لجستیک نیز در این مسابقات حضور دارند.