خبرگزاری مهر: شرکت اپل اصلاحیه جدید را برای آسیب‌پذیری سیستم‌عامل‌های iOS ۴/ ۸ و OS X ۱۰.۱۰.۴ دستگاه‌های آی‌فون و آی‌پد منتشر کرد. شرکت اپل در نسخه‌های جدید iOS و OS X چندین آسیب‌پذیری امنیتی را اصلاح کرده است.

اصلاحیه‌های منتشر شده توسط اپل، آسیب‌پذیری‌هایی را برطرف می‌کند که ممکن است از راه دور برای اجرای کد دلخواه یا هدایت حملات MitM مورد سوء استفاده قرار بگیرند.

در راهنمایی امنیتی آمده است: نسخه ۴/ ۸ سیستم‌عامل موبایل iOS حاوی ۲۰ اصلاحیه برای آسیب‌پذیری‌هایی است که می‌تواند منجر به اجرای کد از راه دور شود، به‌کار برنامه‌های کاربردی پایان دهد و ترافیک رمزگذاری شده را ردگیری کند.

در این اصلاحیه‌ها، سازندگان آی‌پد و آی‌فون، آسیب‌پذیری «Logjam» را پذیرفتند؛ همچنین در انتشار این اصلاحیه‌ها مشکل امنیتی در رابطه با Mobile Installation اصلاح شده است، مساله‌ای که در نصب پروفایل برنامه‌های کاربردی روی ساعت اپل - Apple Watch - وجود دارد و باعث ایجاد تداخل با بسته موجود ID می‌شود؛ به‌دلیل این آسیب‌پذیری، یک برنامه خرابکار می‌تواند جلوی راه‌اندازی برنامه Watch را بگیرد.

در آخرین اصلاحیه iOS نیز مشکلات خط‌مشی اعتماد گواهینامه، آسیب‌پذیری‌های تخریب حافظه، آسیب‌پذیری‌های سرریز حافظه «بافر» و آسیب‌پذیری‌های مربوط به میزبانی WebKit، kernel و CoreText اصلاح شده است.