برنامه‌های مدیرعامل مایکروسافت برای سال جدید مالی

خبرگزاری فارس: ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت با ارسال ایمیلی برای کارکنان این شرکت دستور کار خود برای سال مالی جدید را شرح داد. به گزارش گیک وایر، وی در این نامه به ضرورت آماده‌سازی مایکروسافت برای عرضه ویندوز ۱۰ اشاره کرد و در تشریح خلاصه‌ای از ماموریت این شرکت گفت: باید همه مردم و سازمان‌های کره زمین را برای افزایش دستاوردهایشان توانمند سازیم.

در این ایمیل مانند برخی ایمیل‌های گذشته ساتیا نادلا در مورد ضرورت تمرکز بر ارائه محصولات موبایل و ارائه خدمات کلاود توسط مایکروسافت تاکید شده و از ضرورت تغییر استراتژی در این مورد سخن گفته شده است.

یک نکته دیگر در پیام تازه ساتیا نادلا تکامل و تحول تدریجی فرهنگ کاری مایکروسافت و تلاش برای افزایش پاسخگو بودن است. وی در این مورد نوشته است: من معتقدم که فرهنگ امری ایستا نیست و هر روز بر مبنای رفتارهای افراد در سازمان‌ها متحول می‌شود. میزان رشد سالانه دنیا غیرقابل باور است و باید خلاقیت را به شیوه‌های جدیدی انجام دهیم و در حوزه‌هایی که امور موفق نیست تصمیم‌های سختی بگیریم و مشکلاتمان را حل کنیم.

این ایمیل پس از تغییر چهار مدیر ارشد مایکروسافت و ترکیب واحدهای ویندوز و وسایل الکترونیک ارسال می‌شود که از جمله تحولات مهم در این شرکت است. مایکروسافت سال گذشته ۱۸هزار کارمند خود را اخراج کرد و احتمال می‌رود این امر امسال هم تکرار شود.