لینوکس ۴.۱ عرضه شد

همکاران سیستم: نسخه ۴.۱ سیستم عامل لینوکس عــرضه شــد. «لینــوس توروالــدس» که به آقای لینوکس مشهور است، این خبر را با انتشار یک پست الکترونیکی اعلام کرد. به گزارش وب‌سایت theinquirer، پیش‌ از این وعده عرضه نسخه ۴.۰ داده شده بود و هم‌اکنون نسخه ۴.۱ با قابلیت‌ها و امکانات بیشتر معرفی شده است. نسخه ۴.۰ نیز به دلیل برخی تغییرات عمده کنار گذاشته شد. توروالدس توضیح داد: «سیستم‌عامل Linux ۴.۰ به‌عنوان نسخه بعدی و نهایی لینوکس قابلیت‌های اندکی را شامل می‌شد. این محصول هنوز ۱۰ هزار قابلیت غیرادغام شده دارد و ما موظف بودیم یک عرضه گسترده‌تر انجام دهیم و به همین دلیل نسخه ۴.۱ به‌صورت جامع‌تر معرفی شد.»

در این نسخه از سیستم عامل لینوکس امکانات و قابلیت‌های جدیدی ارائه شده است. اما باید گفت این قابلیت‌ها به میزان پیش‌بینی‌های قبلی و آنچه در بیانیه مذکور گفته شد، نیست.

برای این نسخه از سیستم‌عامل لینوکس قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های ARM و x۸۶ در نظر گرفته شده است و سیستم مربوطه همچنین می‌تواند از کارت‌های اضافی Wi-Fi شرکت Realtek، نسخه‌های اصلاح شده رایانه‌های لوحی و همچنین دستگاه‌های کنترلی از جمله سیستم کنترلی Xbox One پشتیبانی کند.

این امکانات چندان قابل ملاحظه نیست. اما همین تغییرات کوچک می‌تواند برای کاربرانی که منتظر آن بودند کاربردی باشد. البته باید توجه داشت لینوکس ۴.۱ فعلا به‌صورت عمومی وارد بازار نمی‌شود و در حال حاضر توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌توانند آن را در اختیار بگیرند.