مخالفت وزارت ارتباطات با افزایش تعرفه‌‌های مخابراتی

ایسنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر مخالفت این وزارتخانه با هرگونه افزایش تعرفه‌های تلفن همراه و اینترنت گفت: افزایش در این حوزه اتفاق نخواهد افتاد. محمود واعظی در نشست افتتاح طرح‌های ارتباطی استان مرکزی با بیان اینکه اپراتورها باید با ارائه بسته‌های باکیفیت بیشتر و با تعرفه کمتر نسبت به جذب مشتری اقدام کنند، تاکید کرد: تعرفه تلفن همراه و اینترنت پایین نیست، اما ارائه بسته‌های باکیفیت و ارزان راهکار موفقیت اپراتورها در بازار رقابت است.

وی افزایش تعرفه را منوط به نظر کارشناسان دانست و گفت: تنها در صورتی که کارشناسان افزایش قیمتها را ناگزیر بدانند، این امر اتفاق خواهد افتاد. واعظی درباره موضوعات در دستور کار وزارت ارتباطات گفت: سه موضوع تولید محتوا، ایجاد اپلیکیشن‌های جدید و ارائه خدمات در دستور کار است؛ البته اپلیکیشن‌های جدید باید به‌گونه‌ای طراحی شود که به‌راحتی در اختیار مردم قرار گرفته و استفاده‌کنندگان بتوانند با بهره گیری از آنها نیازهای خود را برآورده کنند. وی به افزایش گرایش مردم نسبت به استفاده از فضای مجازی و اینترنت اشاره و افزایش پهنای باند را اقدام بزرگی عنوان کرد که برای افزایش میزان دسترسی مردم به این‌گونه خدمات انجام شده است.

واعظی اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی استان مرکزی از جمله اضافه شدن ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری را مطلوب عنوان کرد و گفت: امروز ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر به این میزان افزوده شد و تا پایان سال جاری نیز ۱۸۰ کیلومتر دیگر نصب خواهد شد. واعظی با بیان اینکه امروز پنج شهرستان با بهره‌برداری از خطوط کابلی به یکدیگر متصل شدند، افزود: تا پایان سال جاری چهار شهرستان دیگر نیز از این طریق به یکدیگر متصل می‌شوند. وی افزود: استان مرکزی به عنوان استان پشتیبان معرفی شده و دو تا سه استان به آن متصل می‌شوند و در صورتی که برای هر یک از این استان‌ها مشکلی ایجاد شود، می‌توانند از شبکه استان مرکزی بهره ببرند.