خبرگزاری فارس: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره استفاده از اپلیکیشن‌های ناشناس موبایل که در برخی مواقع بدون اطلاع مشترکان، باعث درج هزینه‌های تماس بین‌المللی می‌شوند، هشدار داد. غلامرضا داداش‌‌زاده معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید براینکه مشترکان تلفن همراه درباره استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی هوشیار باشندگفت:‌ در پی شکایت تعدادی از مشترکان و در بررسی سیستم صدور صورتحساب اپراتورهای تلفن همراه، مشخص شد هزینه‌های بالایی برای تماس‌های بین‌المللی در قبض‌های مشترکان ثبت شده که بعضی از این تماس‌ها با برخی از کشورهای دورافتاده آفریقایی بوده و مشترکان موظف به پرداخت هزینه آن بوده‌اند.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از این تماس‌ها توسط بدافزارهایی بوده که در گوشی‌های تلفن همراه مشترکان نصب شده و به صورت خودکار و بدون اطلاع مشترکان فعال می‌شود و گاه بالابودن تعرفه یا مدت زمان طولانی این نوع از تماس‌ها، باعث متضرر شدن مشترکان می‌شود. براین اساس مشترکان خدمات تلفن همراه و دیتا باید در مورد نصب و استفاده از برنامه‌های کاربردی و اپلیکیشن‌ها دقت لازم را داشته باشند.

معاون رگولاتوری تصریح کرد: همچنین مشترکان درنظر داشته باشند که شرکت در برخی مسابقات تلفنی ماهواره‌ای یا شماره تماس‌هایی که برای تبلیغات کالاها در رسانه‌های خارجی مطرح می‌شود با توجه به ماهیت شماره مقصد و نحوه مسیریابی این‌گونه تماس‌ها، مشمول پرداخت هزینه‌های بالا می‌شود.