HP اول نوامبر ۲۰۱۵ به دو بخش تقسیم می‌شود

رایورز: مدیران ارشد HP در تلاشند تا مشخص کنند که جدا شدن مرکز HP Enterprise از واحد تولید رایانه‌های شخصی و چاپگر چه مزایایی را می‌تواند به همراه داشته باشند. اما گزارش‌های رسیده حاکی ا‌ز آن است که این جداسازی با مشکلاتی مواجه شده است.

مِگ ویتمن، مدیرعامل HP روز گذشته در جریان کنفرانس Discover که در لاس‌وگاس برگزار شد، به این مشکلات اشاره کرد.

او توضیح داد که HP براساس تصمیمات جدید خود قصد دارد تمرکز بیشتر بر خدمات ابری، امنیتی، نرم‌افزار و ابزارهای موبایلی داشته باشد و سرویس‌های کاربردی در این زمینه به عنوان رابط بخش‌های مذکور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویتمن در جریان مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ نیز اعلام کرد که برای گسترش فعالیت در زمینه‌های مذکور، HP طی ماه‌های آینده خریدهای فراوانی انجام می‌دهد و با شرکت‌های بزرگ در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های مشترک آغاز می‌کند تا بتواند در این زمینه به موفقیت برسد. مارتین فینک، مدیر فناوری HP توضیح داد که چشم‌انداز اصلی این شرکت توسعه زیرساخت‌ها است و این مساله باعث می‌شود تا HP در آینده نزدیک ابزارها و سیستم‌های مختص فضاهای کاری را روانه بازار کند. ویتمن در جریان این مصاحبه گفت: «دنیا به سمتی پیش‌ می‌رود که نیاز به زیرساخت‌های چندگانه و ترکیبی بیشتر احساس می‌شود. سازمان‌های کنونی تمایل دارند فضای کمتری به سیستم‌های پردازشی، شبکه و حافظه‌های اطلاعاتی اختصاص دهند. ما باید خود را با این فرآیند سازگار کنیم.» مدیرعامل HP تایید کرد که در اول نوامبر ۲۰۱۵ این شرکت بزرگ به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود و کاربران جهانی خدمات HP را در دو بخش مجزا دراختیار می‌گیرند.