بازنشستگی سرویس‌های Maps و Pipes

همکاران سیستم: شرکت یاهو اعلام کرد که تمرکز اصلی آن به جست‌وجوی اینترنتی، ارتباطات و محتوای دیجیتال معطوف شده است و به همین خاطر برخی از سرویس‌های قدیمی آن باید غیرفعال شوند. به گزارش وب‌سایت Pcworld، با این تصمیم‌گیری‌ها کاربرانی که از دستگاه‌های قدیمی مبتنی بر iOS استفاده می‌کنند، آن دسته از افرادی که رایانه‌های Mac OS X Lion اپل را به کار می‌برند، طرفداران سرویس Yahoo Maps و علاقه‌مندان به سرویس Yahoo Pipes باید منتظر تحولات جدید باشند.

شرکت یاهو اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS ۴ و نسخه‌های قبل از آن ابزار تولید کند. بر این اساس هر کاربری که این سیستم‌‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهد، از این پس ‌باید پست الکترونیکی یاهو را مبتنی بر وب به کار برد و ابزار کاربردی مربوطه برای او کارآیی ندارد.

این شرکت توضیح داد اقدام مربوطه را با هدف تمرکز بیشتر بر امنیت، سرعت و کارآیی سرویس Yahoo Mail روی مدل‌های جدیدتر سیستم‌ها انجام می‌دهد. با این تصمیم‌گیری قرار است سرویس Yahoo Maps نیز بازنشسته شود.

شرکت یاهو تصمیم گرفته است maps.yahoo.com را از پایان ماه ژوئن برای همیشه تعطیل کند. با این وجود گفته شده است که یاهو فعالیت‌های خود را در حوزه نقشه‌های الکترونیکی در زمینه‌های دیگر ادامه می‌دهد.

بر این اساس سرویس Flickr پس از ماه ژوئن همچنان قابلیت نقشه را در اختیار خواهد داشت و دیگر سرویس‌هایی که هنوز به آنها اشاره نشده است هم از این امکان

بهره می‌برند.

اما سرویس Yahoo Pipes که از سال ۲۰۰۷ تاکنون مورد استفاده قرار می‌گرفت و محتوای مبتنی بر وب را به صورت یکپارچه در اختیار کاربران می‌گذاشت، قرار است بازنشسته شود. این سرویس به کاربران این امکان را می‌داد از منابع مختلف اینترنتی برای خود محتوای RSS تولید کنند. این سرویس از تاریخ ۳۰ آگوست کنار گذاشته می‌شود.