به روزرسانی مک بوک پرو و کاهش قیمت آی مک‌های فوق دقیق

شرکت اپل برخی رایانه‌های مک خود را به روز کرده و ازجمله MacBook Pro پانزده اینچی با نمایشگر رتینا را به همراه یک trackpad پیشرفته عرضه می‌کند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وال استریت ژورنال، این تراک پد لپ تاپ مک بوک پرو قادر به درک میزان فشار وارده توسط دست است و بر این اساس اقدامات مختلفی را صورت می‌دهد. قیمت این لپ‌تاپ هم با اندکی کاهش به ۱۹۹۹ دلار رسیده است.

علاوه بر این قیمت رایانه رومیزی آی مک با دقت نمایشگر ۵K هم از ۲۴۹۹ دلار به ۲۲۹۹ دلار کاهش یافته است. در این رایانه با ترکیب هارددیسک‌های سنتی با فناوری‌های جدیدتر یک ترابایت حافظه در دسترس کاربران قرار گرفته است. در آی‌مک تازه اپل از پردازنده‌های ۴ هسته‌ای و ۵/۳ گیگاهرتزی i۵ اینتل استفاده شده است. همچنین مدل ارزان‌قیمت‌تر این رایانه رومیزی که مجهز به پردازنده ۳/۳ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ای i۵ اینتل و یک ترابایت حافظه است به قیمت ۱۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد. رایانه‌های ۵K اپل از نظر دقت تصویری چهار برابر بهتر از نمایشگرهای ۲۷ اینچی قبلی اپل بوده و تعداد کل پیکسل‌های آنها ۷/۱۴ میلیون مورد است که ۶۷ درصد بیشتر از تلویزیون‌های ۴K موجود در بازار است.

افزونه تازه کروم به اشتراک‌گذاری لینک با صدا را ممکن می‌کند

به‌تازگی افزونه‌ای آزمایشی برای مرورگر کروم عرضه شده که Google Tone نام دارد و به جای به اشتراک‌گذاری لینک از طریق ایمیل یا نرم‌افزارهای پیام‌رسان این کار را به‌طور صوتی انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ورج، این افزونه ساده اما موثر است. بعد از نصب افزونه مذکور کاربران باید روی آیکون آبی‌رنگ در گوشه مرورگر خود کلیک کرده و پیام صوتی‌شان را ارسال کنند.

اطلاع‌رسانی در مورد دریافت و ارسال پیام هم با ایجاد سروصدا انجام می‌شود. این افزونه با نمایه هر کاربر هماهنگی و سازگاری کامل دارد. البته باید توجه داشت که این برنامه هم دارای محدودیت‌های خاص خود است. در برخی موارد ارسال لینک‌های صوتی به درستی صورت نمی‌گیرد و به‌عنوان مثال در مورد به اشتراک‌گذاری صوتی لینک از سایت ویدئویی یوتیوب اختلالاتی وجود دارد. گوگل می‌گوید این افزونه برای استفاده در میان گروه‌های کوچک و خانواده‌ها محصولی ایده‌آل محسوب می‌شود و امید می‌رود در آینده امکانات بیشتری به آن اضافه شود.