فبلت‌ها نیمی از فروش موبایل‏ها  را به خود اختصاص داده‌اند

جی اس ام: براساس گزارشی از Gfk، در سه ماه اول سال ۲۰۱۵ حدود ۹۶ میلیارد دلار برای خرید اسمارت فون‌ها صرف شده است که در این میان روند خرید اسمارت فون‌هایی که صفحه نمایش ۵ اینچ یا بزرگ‌تر داشته‌اند رشد چشمگیری داشته است. در این گزارش آمده است که فبلت‌ها (اسمارت فون‌هایی با صفحه نمایش بزرگ‌تر از ۵ اینچ) با فروش بسیار خوب ۱۶۶ میلیون واحد مواجه شده اند، آماری که برابر با ۴۷ درصد از فروش جهانی بازار اسمارت‌فون‌ها است و ۳۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

این آمار در ایالات متحده آمریکا هنوز هم بیشتر از درصد میانگین جهانی است و حدود ۷۰ درصد از فروش کل اسمارت‌فون‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ را به خود اختصاص می‌دهد. در مدت مشابه سال گذشته فروش فبلت‌ها ۵۹ درصد کمتر از امسال بوده است.

بخش بسیاری از آمار و ارقام فروش را می‌توان به خاطر اسمارت فون‌هایی با نمایشگر‌های بسیار باکیفیت مثل آی‌فون ۶ پلاس و نکسوس ۶ دانست، نمایشگر‌هایی که توجه مردم را به فبلت‌ها بیش از پیش جلب کرده‌اند. در این میان پرچمدارانی چون اچ تی سی وان M۹ و گلکسی S۶ سامسونگ نیز نقش بسزایی داشته‌اند.

آمارها همچنین حکایت از این دارد که فروش اسمارت فون‌هایی که از شبکه ۴G پشتیبانی می‌کنند برای اولین بار، ۵۰ درصد بیشتر از سایر اسمارت فون‌ها بوده است. به سادگی می‌توان نتیجه گرفت که کاربران بیش از پیش علاقه‌مند به داشتن اینترنت سریع‌تر روی گوشی‌های خود هستند.

این موسسه پیش‌بینی می‌کند که سهم گوشی‌هایی که از شبکه ۴G پشتیبانی می‌کنند، در بازار روز به روز بیشتر شود و در سه ماهه چهارم ۲۰۱۵ میزان فروش این گوشی‌ها به ۵۹ درصد خواهد رسید.

به‌طور کلی فروش اسمارت فون‌ها در بازار به شدت در حال افزایش است و سال به سال حدود ۷ درصد به این میزان افزوده می‌شود. نباید این نکته را فراموش کرد که رشد گوشی‌های همراه در همه نقاط جهان یکسان نیست، در اروپای غربی هر سال ۱۲ درصد افزایش داشته، درحالی‌که این میزان در اسپانیا و فرانسه با کاهش مواجه شده است زیرا مردم این کشورها به خاطر مسائل خاص اقتصادی ترجیح داده‌اند که گوشی‌های ارزان‌قیمت تری خریداری کنند.