جزئیات آنتی ویروس موبایل بومی

خبرگزاری مهر: نخستین ضد بدافزار بومی مخصوص تلفن همراه توسط یک شرکت دانش بنیان و با حمایت یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور طراحی شد که تا پایان خردادماه جاری به بازار عرضه می‌شود. حسین حیدری، مجری طرح این ضد بدافزار بومی جزئیات عملکردی این نرم‌افزار را که با هدف کنترل سرقت اطلاعات در گوشی‌های موبایل طراحی شده است، تشریح کرد.

وی با بیان اینکه سیستم‌عامل اندروید نسبت به iOS و ویندوز موبایل در خطر بیشتر حمله ویروس‌ها و سرقت اطلاعات است، اظهار کرد: براین اساس در ضدبدافزار بومی ویژه موبایل که برای نخستین بار در ایران طراحی و ساخته شده، امنیت سیستم‌عامل اندروید گوشی‌های موبایل در ۳ لایه دسترسی تامین شده است.

حیدری گفت: بسیاری از کاربران موبایل نمی‌دانند که با دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها روی گوشی‌های خود، اجازه دریافت اطلاعات گوشی شان را به سازنده اپلیکیشن می‌دهند، از طرفی بسیاری از اپلیکیشن‌ها خود به صورت ویروس رایانه‌ای عمل کرده و بی اجازه نسبت به دزدی اطلاعات اقدام می‌کنند.

مجری طرح ضدبدافزار بومی «گریپ فروت» با تاکید براینکه کاربران باید توجه داشته باشند که در زمان نصب اپلیکیشن، اجازه دسترسی تمامی اطلاعات گوشی را به سازنده اپ مورد نظر ندهند، اضافه کرد: موارد بسیاری از استفاده بی اجازه از دوربین کاربر و سایر اطلاعات گوشی وی شناسایی شده است؛ براین اساس این آنتی ویروس می‌تواند تمامی این موارد را کنترل و به کاربر گزارش دهد.