دنیای اقتصاد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد پیامک‌های سودجویانه‌ای که با مضامین برنده شدن در قرعه‌کشی ارسال می‌شوند، به مشترکان تلفن همراه هشدار داد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات با ابراز نگرانی از افزایش برخی پیامک‌ها که با اهداف سودجویانه به مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شوند، از مشترکان موبایل خواست مراقب پیامک‌های سودجویانه‌ای که با مضمون طرح تشویقی و استفاده بهینه از تلفن همراه به مشترکان ارسال شده‌اند، باشند.

محمدرضا فرنقی زاد تاکید کرد: این پیامک‌ها با اهداف سودجویانه و فرصت‌طلبانه ارسال شده و کلاهبرداری محض است. وی ادامه داد: برخی از مشترکان تلفن همراه پیامک‌هایی با محتواهایی همچون «مشترک گرامی شما برنده جایزه نقدی شده‌اید» دریافت کرده‌اند که هیچ گونه ارتباطی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یا سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه آن ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اپراتورهای تلفن همراه در حال پیگیری و رسیدگی به کلاهبرداری‌های انجام شده از طریق پیامک هستند، هشدار داد: مشترکان نباید تحت‌تاثیر چنین پیامک‌هایی شماره حساب یا رمز کارت‌های اعتباری خود را در اختیار دیگران قرار دهند.