گروه بنگاه ها: هشتمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی- موبایلکس ۲۰۱۵- با شعار «استفاده هدفمند و سلامت محور از تلفن‌های هوشمند» افتتاح و تا روز جمعه ۱۸ اردیبهشت ماه در بازار موبایل ایران شماره (۲) برقرار است. به گزارش ستاد خبری نمایشگاه، رامین سمیع‌زاده، مدیر نمایشگاه موبایلکس ۲۰۱۵ ضمن اعلام موارد فوق گفت تمامی غرفه‌داران در نمایشگاه از فیلتر اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی گذشته‌اند و در واقع شناسنامه دار هستند و از طرف دیگر اکثر گوشی‌ها در این نمایشگاه با تخفیف و بعضا با شرایط ویژه عرضه می‌شود و مردم می‌توانند با اطمینان و آگاهی کامل، محصولات دلخواه خود را با قیمت مناسب تهیه کنند. وی تصریح کرد: امروزه تلفن همراه به عنوان یکی از مظاهر فناوری ارتباطی نوین در زندگی فردی و اجتماعی بشر جایگاهی قدرتمند دارد و جز لاینفک مناسبات روزمره محسوب می‌شود اما طبق آمار رسمی، ۸۰ درصد کاربران ایرانی از قابلیت‌های پیشرفته تلفن همراهشان آگاهی ندارند و اغلب کاربران تنها از ۱۰ درصد قابلیت‌های گوشی هایشان استفاده می‌کنند. در پایان ابراهیم درستی رئیس اتحادیه صوتی و تصویری با اشاره به اینکه بالا بودن تعرفه واردات گوشی‌های تلفن همراه۸۰ درصد به نفع قاچاقچی‌ها است، تصریح کرد:با کاهش تعرفه واردات، واردکنندگان با پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌توانند به راحتی محصولات خود را به دست مصرف‌کنندگان برسانند. وی به تثبیت قیمت دلار اشاره کرد و گفت: با ثابت شدن قیمت دلار و ارائه راهکارهای کمیسیون‌های تخصصی می‌توان معضل بزرگ قاچاق کالا را حذف کرد.

وی در عین حال بیان کرد: متاسفانه بیش از ۹۰ درصد تلفن همراه از طریق قاچاق وارد می‏شود و این در حالی است که اگر همه واردات به‌صورت قانونی انجام شود، درآمد ۸۴۰ میلیارد تومانی نصیب دولت خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‏های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی در عین حال بر صفر‏ شدن تعرفه موبایل تاکید کرد و گفت: صفر شدن تعرفه موبایل باعث کاهش قاچاق و از طرفی افزایش درآمد دولت از طریق واردات رسمی موبایل خواهد شد.