خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره نحوه نظارت بر کیفیت خدمات اپراتور اول تلفن همراه و نارضایتی مردم گفت: حق با مردم است و مشکلات را قبول دارم. علی‏اصغر عمیدیان افزود: مدت زمانی انتقال تلفن همراه در یک کشور از یک نسل به نسل دیگر بین ۶ ماه تا یک‏سال و نیم برای تامین تجهیزات و عملیات مهندسی است.

وی گفت: بر اساس زمان‏بندی اعلام شده قرار بود تا آخر سال ۹۳ کیفیت خدمات در تهران و تعدادی از مراکز استان‏ها به حد استاندارد برسد، اما در شرایط فعلی از شاخص‏های ارائه خدمات در این شبکه راضی نیستم. عمیدیان افزود: به‌صورت مرتب میان معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات با اپراتور مربوطه جلساتی تشکیل می‌شود، البته اکنون شبکه رو به بهبودی است‏ ولی تا استاندارد لازم هنوز فاصله داریم و بر اساس پروانه احتمال جریمه آنها وجود دارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اگر چند بار پیگیری کنیم و تذکر دهیم و رعایت نکنند، براساس پروانه اپراتور به سراغ جریمه خواهیم رفت.

عمیدیان در پاسخ به این سوال که اپراتور اول تلفن همراه کشور قرار بود تا ۲۲ بهمن سال گذشته مشکلات شبکه را حل کند و این اتفاق روی نداد، گفت: با توجه به بحث تامین تجهیزات و نرم‌افزار، تاخیر سه تا چهار ماهه را می‌توان پذیرفت، اما اگر قرار باشد این مشکلات از اردیبهشت و خرداد عبور کند قابل تحمل نیست و برخورد می‌کنیم؛ البته امیدواریم با توجه به قول داده شده و پشتکاری که وجود دارد، تا خرداد این مشکلات برطرف شود و مردم از پولی که می‌پردازند راضی

باشند.

احتمال جریمه اپراتور همراه اول