عدم تمایل سازمان‏های دولتی خاورمیانه به خدمات ابری

رایورز: مرکز تحقیقــاتی گارتنر در تازه‏ترین گزارش خود توضیح داد سازگاری سازمان‏های دولتی با خدمات ابری در پایین‏ترین سطح خود طی سه سال گذشته به سر می‏برد و منطقه خاورمیانه تمایل چندانی برای استفاده از آن ندارد. مطالعه گسترده‏ای که مرکز تحقیقاتی گارتنر روی مدیران اطلاعاتی سراسر جهان انجام داد این مساله را ثابت کرد که سازمان‏های دولتی در خارج از منطقه خاورمیانه مشکلات فراوانی با سیستم‏های قدیمی خود دارند و استراتژی‏های جدید خود را سازگاری با فناوری‏های ابری تعریف کرده‏اند.

این در حالی است که منابع ابری چندگانه به یکی از ابزارهای کاربردی در سازمان‏های آمریکایی تبدیل شده‏اند.

اما گارتنر در بررسی‏های خود روی مدیران اطلاعاتی در سازمان‏های دولتی این کشور متوجه شد که خدمات پردازش ابری تنها برای تعداد کمی از این سازمان‏ها اولویت نخست محسوب می‏شود. این شرایط به صورت مشابه در خاورمیانه هم دیده می‏شود و به گفته مدیران منطقه‏ای گارتنر، سازمان‏های دولتی خاورمیانه هنوز تمایل زیادی به استفاده از سرویس‏های ابری ندارند.

برخلاف پیشرفت‏های قابل ملاحظه در حوزه خدمات پردازش ابری منطقه، سرویس‏های ابری عمومی بیشترین سازگاری را با سازمان‏های دولتی داشته‏اند و صنایع مختلف فقط این بخش از خدمات ابری را مورد توجه قرار می‏دهند.