راه استفاده از نسل چهارم موبایل  در اپراتورهای اول و دوم

خبرگزاری تسنیم: اگر می‌خواهید جزو مشترکان پیشرفته موبایل باشید و با توجه به اینکه همراه اول هم خدمات نسل چهارم خود را البته با چراغ خاموش استارت زده، باید سیم‌کارت موبایل‌تان را یوسیم‌کنید؛ البته این کار، کار شما نیست و باید از اپراتور موبایل‌تان بخواهید این کار را انجام دهد. اکنون مشترکان ایرانسلی می‌توانند سیم‌کارت یوسیم‌شان را از طریق چند دفتر مرکز خدمات به شکل رایگان دریافت کنند در غیر این‌صورت باید به نمایندگی‌های ایرانسل مراجعه کرده و با پرداخت هشت هزار تومان، یوسیمی شوند.

همراه اول هم که ظاهرا شبکه نسل چهارمش را فعلا فقط در میدان ونک تهران (به عنوان نمونه اولیه کل کشور) راه‌اندازی کرده، این کار (تعویض سیم‌کارت) را تنها از طریق فروشگاه زنجیره‌ای خود واقع در اتوبان کردستان نبش خیابان ونک انجام می‌دهد.

تعویض سیم‌کارت نیازمند در دست داشتن کارت ملی و پوکه سیم‌کارت جهت احراز هویت است؛ اما نکته رقابتی اپراتور اول و دوم ارتباطی این است که شرکت ارتباطات سیار تعویض سیم‌کارت به یوسیم را ۲هزار تومان ارزان‌تر انجام می‌دهد.

شبکه نسل‌های سوم و چهارم ایرانسل با توجه به اینکه مجوزش را زودتر از همراه اول دریافت کرد، کمی کامل‌تر است اما مشترکان همراه اول برای تست آخرین تکنولوژی دنیا در عرصه موبایل فعلا راهی جز مراجعه به فروشگاه خود همراه اول ندارند.

نسل چهارم قادر است سرعت دانلودی از ۸۶ تا ۳۲۶ مگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران موبایل قرار دهد.