ایرنا: یک شرکت کانادایی اقدام به عرضه لایه محافظ ضدخراش برای تلفن‌های همراه شرکت اپل کرده است که از دو نانو پوشش مختلف بهره‌مند بوده و قابل استفاده روی سطوح انحنا دار است. اینوویشن لبز یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید صفحات محافظ تلفن‌های همراه است، این شرکت اخیرا محصولی موسوم به Phantom Glass را برای استفاده در آی‌فون ۶ و ۶ پلاس به بازار عرضه کرده است. این لایه محافظ در برابر اثر انگشت کاملا مقاوم است و می‌توان از آن برای سطوح انحنا دار استفاده کرد.

این محصول جدید با توجه به قابلیت‌های آی‌فون‌های جدید، طراحی و تولید شده است، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این آی‌فون‌ها، انحنای موجود در صفحه آنها است به طوری که لایه‌های محافظ رایج در بازار نمی‌توانند برای محافظت از این صفحات استفاده شوند.

درصورت استفاده از لایه‌های محافظ موجود در بازار، روی صفحه حباب‌هایی تشکیل می‌شود، اما این محافظ جدید کاملا با ویژگی جدید تلفن‌های انحنا دار مطابقت دارد.

از ویژگی‌های این لایه محافظ می‌توان به نکات ذیل اشاره کرد:

- دارای مدل‌های سفید و مشکی از جنس پلیمر

- وجود مدل‌های طلایی، خاکستری و نقره‌ای برای استفاده در صفحات انحنا دار

- امکان محافظت از صفحه در برابر خراشیدگی

- بهره‌مندی از لایه چسبنده نانومقیاس از جنس سیلیکون برای نصب ساده و همچنین امکان پرکردن خراشیدگی‌های به وجود آمده روی سطوحی که قبلا خراشیده شده

- دارای نانوپوشش روغن گریز برای جلوگیری از باقی ماندن اثر انگشت و همچنین قطرات آب که بدون هیچ ردی به سادگی از روی این سطح عبور می‌کنند.

در محصول Phantom Glass ، از دو نانوپوشش مختلف استفاده شده است؛ یکی از جنس سیلیکون، برای پر کردن خراش‌های ایجاد شده و دیگری یک نانوپوشش روغن گریز است که مانع از اثر لک روی صفحه می‌شود.