اچ‌تی‌سی وان M9 پلاس رسما رونمایی شد

فارنت: پس از درز تصاویر و مشخصات سخت‌افزاری متعدد در هفته‌های اخیر منتسب به پرچم‌دار بلند قامت اچ‌تی‌سی وان M۹ پلاس سرانجام این محصول در پکن رونمایی شد. اچ‌تی‌سی وان M۹ پلاس نیز از زبان طراحی سری محبوب وان پیروی می‌کند و با بدنه‌ای تمام فلزی شباهت خاصی به پرچم‌دار وان M۹ که چند هفته پیش معرفی شد، دارد. وان M۹ پلاس در رنگ‌های نقره‌ای با نوار طلایی در اطراف بدنه، طلایی کامل و خاکستری ارائه می‌گردد و همچون اچ‌تی‌سی وان M۸ در قاب پشتی از دوربینی دوگانه با بهره‌مندی از فناوری اولتراپیکسل استفاده می‌کند.

اچ‌تی‌سی وان M۹ پلاس دارای ابعاد ۹۹/ ۱۵۰ در ۹۹/ ۷۱ در ۶۱/ ۹ میلی‌متر بوده و به صفحه‌نمایشی ۲/ ۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا همان QHD تجهیز شده است. قلب این محصول بلند قامت را قرار است پردازنده هشت هسته‌ای MT۶۷۹۵T مدیاتک که روی فرکانس ۲/ ۲ گیگاهرتز تنظیم شده، در کنار ۳ گیگابایت حافظه رم به تپش درآورد.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این محصول می‌توان به حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی، دوربین اصلی ۲۰ مگا پیکسلی، دوربین دوم ۵ مگا پیکسلی مجهز به فناوری اولتراپیکسل و اسپیکرهای BoomSound با قابلیت پخش صدا به صورت دالبی اشاره کرد. پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی برخلاف وان M۹ از کلید فیزیکی که میزبان حسگر اثر انگشت هم هست در جلو دستگاه بهره خواهد برد. به گفته شرکت سازنده، دارندگان این محصول می‌توانند از حسگر اثرانگشت دستگاه در کشورهای آسیایی به منظور تایید پرداخت توسط شرکت AliPay Wallet استفاده کنند.

این در حالیست که سرویس Apple Pay تنها در ایالات‌متحده قابل استفاده بوده و به کندی در حال گسترش پوشش‌دهی فعالیت خود است. همان‌طور که مطلع هستید، وان M۹ به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۱۰ تجهیز شده، اما شرکت تایوانی ترجیح داده در این محصول از تراشه مدیاتک استفاده کند، این موضوع باعث خواهد شد در آینده‌ای نزدیک مقایسه‌ای از عملکرد تراشه مدیاتک در مقابل پرچمدار کوآلکام صورت گیرد.

در پایان نیز باید یادآور شویم که اچ‌تی‌سی وان M۹ قرار است به زودی تنها در بازار چین و به بهره‌مندی از اندروید ۵ و آخرین نسخه از رابط کاربری سنس عرضه شود.