ایجاد سازمان نظام مهندسی ICT در دستور کار

ایسنا: معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات گفت: پیگیری تصویب اساسنامه سازمان نظام مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس، در دستور کار قرار دارد. مرتضی براری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۴، همدلی با مجلس شورای اسلامی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد، گفت: به دنبال پیگیری‌های مستمر با مراکز ICT استانی، ۷۵ درصد مصوبات سفرهای استانی وزارت ارتباطات، عملیاتی شده است. براری به حضور وزیر ارتباطات در ۲۰ استان کشور به همراه معاونان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۳ در سفر به استان‌های کشور از نزدیک با موانع و مشکلات استان‌ها آشنا شدیم و افتتاح پروژه‌های انجام گرفته در حوزه توسعه زیرساخت‌ها و افزایش خدمات سرویس‌هایی در بخش ICT از جمله اقدامات انجام شده در سطح استانی است.

براری شناسایی نیازهای استانی را ضروری برشمرد و افزود: به دنبال عملیاتی شدن ایجاد نهضت تولید نرم‌افزار و محتوا و جهش در ایجاد اشتغال در بخش ICT در استان‌ها هستیم.

معاون حقوقی وزارت ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره تعامل وزارت ارتباطات با مجلس گفت: خوشبختانه در سال ۹۳ نشست‌های مشترکی با حضور نمایندگان مجلس و گزارش متعدد در کمیسیون‌های مرتبط با مجلس ارائه شده است و برنامه‌ریزی برای حضور معاونان وزارت و مدیران سازمان‌های وابسته نیز به نحو شایسته انجام شد.

وی تصویب اساسنامه پست را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های آتی وزارت در سال ۱۳۹۴ عنوان کرد و گفت: درسال ۱۳۹۴ اقدامات لازم را برای حفظ جایگاه حاکمیتی پست بانک در مجلس شورای اسلامی و دولت انجام خواهیم داد.

معاون حقوقی وزارت ارتباطات اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴ به دنبال ساماندهی دفاتر ICT روستایی و توسعه آنها به دفاتر پیشخوان روستایی هستیم.