بررسی‌ها نشان می‌دهد در سه ماه منتهی به فوریه اپل به برترین فروشنده گوشی‏های هوشمند در نواحی شهری چین مبدل شده و از رقیب محلی و نوظهور خود Xiaomi جلو افتاده است.

پژوهش‏های موسسه تحقیقاتی Kantar Worldpanel ComTech حاکی است آی‌فون ۶ توانسته ۲/ ۱۰ درصد از این بازار را از آن خود کند که نسبت به رقم ۵/ ۹ درصدی سه ماه قبل از آن رشد نشان می‏دهد. رتبه دوم نیز مربوط به گوشی RedMi Note شرکت ژیائومی است و آی‌فون ۶ پلاس نیز در جایگاه سوم قرار دارد. به طور کلی سهم اپل در بازار تلفن همراه چین به ۶/ ۲۷ درصد می‏رسد. چین با ۵۲۰ میلیون کاربر بزرگ‌ترین بازار گوشی‏های هوشمند جهان محسوب شده و غول‌های دنیای فناوری برای تسلط بر این بازار به شدت با هم در حال رقابت هستند. با عرضه آی‌فون ۶ و ۶ پلاس اپل فعلا در کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس هم روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد.

در سه ماه منتهی به فوریه سهم اپل از بازار گوشی‌های هوشمند این کشورها هم با افزایش ۹/ ۲درصدی مواجه بوده است. در مقابل سهم گوشی‌های اندرویدی تقریبا به همین میزان سقوط کرده است. البته اندروید گوگل کماکان پلت‌فرم برتر دنیای تلفن همراه است و ۶/ ۶۷درصد از این بازار را به خود اختصاص داده، این در حالی است که سهم iOS اپل تنها ۹/ ۲۰ درصد است.