ایسنا: دوربین‏های دیجیتال همه‏جا هستند؛ از تبلت گرفته تا تلفن‏های همراه هوشمند و حتی برخی ماشین‏ها به انواع این دوربین‏های دیجیتالی مجهزند و حتی وقتی افراد به دوربین‏های دیجیتالی یا آنالوگ قدیمی دسترسی نداشته باشند، همیشه چندین دوربین برای عکسبرداری از سوژه مورد نظر را در اختیار خواهند داشت.

اگرچه کیفیت دوربین‏های کوچک تلفن‏های همراه شاید به اندازه بسیاری از دوربین‏های دیجیتال نباشد، اما برخی معتقدند بهترین دوربین‏ها آنهایی هستند که همیشه و هر لحظه همراه افراد باشند.

البته امروزه دوربین‏های تلفن‏های همراه در دستیابی به این ویژگی از بقیه دوربین‏ها موفق‏تر بوده‏اند و این امر به آن معنی است که اهمیت کیفیت در دوربین موبایل‏ها هر روز بیش از گذشته پررنگ می‏شود. برخی موبایل هوشمند آینده‏شان را تنها با توجه به این ویژگی خاص یعنی کیفیت دوربین انتخاب می‏کنند، در حالی که می‏توان گفت تقریبا برای همه افراد، کیفیت دوربین تصویربرداری جزو مهم‌ترین ویژگی‏ها در انتخاب یک موبایل است.

وب‏سایت سی‏نت نظرسنجی را در مورد بهترین دوربین‏های موبایلی انجام داده و با توجه به بررسی‏های انجام شده روی برترین موبایل‏ها، چند موبایل را به عنوان بهترین‏ها در زمینه دوربین مشخص کرده است. آیفون، سونی و مایکروسافت دارای بهترین دوربین‌های موبایل هستند.