فراخوان برای تجاری‌سازی موتور جست‌وجوی بومی

دنیای اقتصاد: ‌مرکز تحقیقات مخابرات ایران با هدف شناسایی فعالان حوزه موتورجست‌وجوی بومی و تجاری‌سازی این طرح، فراخوان طرح جست‌وجوگر بومی را اعلام عمومی کرد. کارگروه‌های فنی و تخصصی شورای راهبری موتور جست‌وجوی بومی با هدف مشورت در

نهایی سازی شرح خدمات و مدل اجرای پروژه‌های طرح جویشگر در وزارت ارتباطات تشکیل شد. بر این اساس مرکز تحقیقات مخابرات ایران، با هدف شناسایی مشارکت‌کنندگان در تولید و ارائه محصولات و خدمات طرح جویشگر ملی، فراخوان داد. این فراخوان با توجه به تصویب طرح جویشگر (موتور جست‌وجوی بومی) در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در پی تصمیم این وزارت مبنی بر حمایت همه جانبه از محصولات و خدمات بومی تحت وب تهیه شده است.

هدف از این فراخوان، ایجاد فضای رقابتی صحیح و بهره‌گیری از تمام خدمات موجود در این حوزه، برای متولیان تحقیق و توسعه محصولات و خدمات مرتبط با جست‌وجوگر است. در این طرح، علاوه بر حمایت از طرح‌ها و خدمات خرد و کوچک، هدف اصلی ایجاد محمل یکپارچه از خدمات تحت وب عنوان شده که این امکان تنها با یکپارچه‌سازی و افزایش تدریجی خدمات در یک شرکت سرآمد به وجود خواهد آمد. در این راستا کارگروه فنی شورای راهبری موتور جست‌وجوی بومی نسبت به مدل‌های تجاری سازی خدمات جویشگر و نحوه اعمال حمایت دولت در این طرح پرداخته و با شناسایی علاقه‌مندان و فعالان این حوزه نسبت به تعریف صحیح پروژه‌هایی نظیر موتور جست‌وجوی نقشه، مالتی مدیا و نیز مکانیزم و ساز و کار یکپارچه سازی خدمات برای دسترسی راحت‌تر کاربران به طرح جویشگر اقدام کرده است. هدف این فراخوان شناسایی شرکت‌ها، موسسات و مراکز تحقیقاتی است که حاضر به سرمایه‌گذاری، مشارکت یا ارائه خدمت در زمینه طرح جویشگر هستند. مهلت این فراخوان تا ۱۸ فروردین ۹۴ اعلام شده است.