گوشی جدید موتورولا با قیمت مناسب و دوربین ضعیف

خبرگزاری فارس: شرکت موتورولا گوشی هوشمند تازه‏ای به نام Moto E عرضه کرده که اگرچه قیمت مناسبی دارد، اما مانند بسیاری از گوشی‏های موتورولا دوربین قدرتمندی رویش نصب نشده است. قیمت این گوشی حدود ۱۱۱ دلار است و مدل‏های سازگار با نسل سوم و چهارم آن توسط شرکت سازنده در دسترس خواهد بود. پشت این گوشی تا حدی خمیده و طراحی کلی آن مشابه نسل دوم گوشی‏های Moto X است. در این گوشی از نمایشگر ۵/ ۴اینچی qHD استفاده شده که البته وضوح آن تنها ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل است و از این لحاظ کیفیت بالایی ندارد. جنس این شیشه نشکن و از نوع Corning Gorilla Glass ۳ است.

در گوشی یاد شده از پردازنده ۲/ ۱ گیگاهرتزی و ۳۲ بیتی Qualcomm Snapdragon ۲۰۰ استفاده شده و پردازنده گرافیکی آن از نوع Adreno ۳۰۲ و ۴۰۰ مگاهرتزی است. در مدل نسل چهارم از پردازنده ۲/ ۱ گیگاهرتزی، ۶۴ بیتی و چهارهسته‌ای Qualcomm Snapdragon ۴۱۰ و پردازنده گرافیکی ۴۰۰ مگاهرتزی Adreno ۳۰۶ استفاده شده است.

ظرفیت رم این گوشی یک گیگابایت است. حافظه داخلی این گوشی ۸ گیگابایت است که به ۳۲ گیگابایت قابل ارتقا است. پس از نصب سیستم‌عامل و متعلقات آن ۶۸/ ۴ گیگابایت فضا برای استفاده باقی می‌ماند. دوربین پشتی این گوشی ۵مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوهای اچ دی و حسگر فوکوس خودکار و امکاناتی مانند برچسب زدن جغرافیایی و همین‌طور عکسبرداری panorama و HDR است. در مقابل دوربین جلویی گوشی بسیار ضعیف و از نوع وی‌جی‌ای است.