عادت‌های عجیب مدیران موفق دنیای تکنولوژی

دنیای اقتصاد: موفق‌ترین افراد در دنیای تکنولوژی معمولا ویژگی‌ها و خصیصه‌هایی دارند که آنها را از فعالان دیگر این عرصه جدا می‌کند. وب‌سایت Who Is Hosting This به‌تازگی به بررسی این عادت‌ها و ویژگی‌ها پرداخته است و در نهایت مجله معتبر بیزینس اینسایدر هم این عادت‌های عجیب ۱۱ نفر از موفق‌ترین و قدرتمندترین مدیران تکنولوژی را منتشر کرده است.

این ویژگی‌ها اگرچه ممکن است کمی عجیب بوده و در افراد مختلف متفاوت باشند، اما در نهایت باعث موفقیت و رشد این افراد شده است. درحالی‌که «شیگرو میاموتو» طراح بازی‌های شرکت Nintendo همیشه با خودش یک متر برای اندازه‌گیری دارد، «یوشیرو ناکاماتسو» مخترع فلاپی دیسک هر شب در اتاقی پوشیده از طلای ۲۴ عیار استراحت می‌کند. او معتقد است کاشی‌های طلایی جلوی امواج رادیویی و سیگنال‌‌های تلویزیونی را که برای تفکر و ایده‌پردازی مضر هستند، می‌گیرد. در اینجا می‌توانید با عادت‌های عجیب مدیران موفق تکنولوژی آشنا شوید.

بیل گیتس: موسس غول نرم‌افزاری جهان و ثروتمندترین مدیر تکنولوژی دنیا هم عادت‌های مخصوص به خودش را دارد. او تمام ایده‌های نوآورانه و خلاقانه‌اش را روی یک تخته وایت‌بورد آنالوگ می‌نویسد و می‌پردازد و همچنان هم به این کار ادامه می‌دهد.

گیتس درباره این عادتش می‌گوید: «من همیشه ماژیک‌های رنگی خوبی با خودم دارم. به نظرم نوشتن با این ماژیک‌ها روی تخته وایت‌بورد باعث هجوم فکرهای بکر به مغزم می‌شود؛ چه در زمانی که با افراد دیگری هستم و چه وقتی که تنها باشم.»

یوشیرو ناکاماتسو (دکتر ناکاماتسو): مخترع فلاپی دیسک عادت جالب و عجیبی دارد. او اتاقی دارد به نام «اتاق آرامش» که تمام دیوارها، سقف و کف آن از کاشی‌های طلای ۲۴عیار پوشیده شده است. او عادت دارد هر شب در این اتاق استراحت کند. ناکاماتسو درباره این عادتش می‌گوید: «این کاشی‌های طلایی کاملا مانع ورود امواج رادیویی و سیگنال‌های تلویزیونی می‌شوند که برای مغز و فرآیند فکر کردن مضر هستند.»

جف بزوس: مدیرعامل شرکت بزرگ

Amazon همیشه در فکر آینده است و به آنچه ممکن است پیش بیاید فکر می‌کند.

او معتقد است باید خود را برای آینده پیش رو آماده کرد و می‌گوید: «تقاضاهای جدید مشتریان و کاربران، ما را در معرض رقابت‌های جدید و چالش‌های تازه‌ای قرار می‌دهد که شاید فکرش را هم نمی‌کردیم و آمادگی لازم را برای آنها نداشته‌ایم. بنابراین بهتر است همیشه طوری فکر و برنامه‌ریزی کنیم که برای اتفاقات جدید آمادگی بیشتری داشته

باشیم.»

نیکولا تسلا: او مخترع سیستم الکتریکی AC است و همیشه سعی می‌کند برنامه‌ریزی دقیقی برای تفریحات و کارش داشته باشد و بتواند تعادل خوبی میان آنها برقرار کند. او در این مورد می‌گوید: «اغلب افراد آنقدر در دنیای بیرونی و لذت و تفریحاتشان غرق می‌شوند که گاهی به کلی فراموش می‌کنند چه مسوولیت‌ها و کارهایی به عهده‌شان هست و چه توانایی‌های دیگری دارند. بنابراین بهتر است با برنامه‌ریزی درست، تعادل خوبی میان هر دو برقرار کرد.»

جـان ســی هــاونز: او مـوسس پروژه

H(APP)ATHON است که ابزارهای دیجیتالی را برای یافتن راه‌های اندازه‌گیری و سنجش شادی و شرایط روحی افراد در سراسر جهان فراهم می‌کند.

هاونز عادت دارد تمام اطلاعات را با استفاده از گجت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف تحلیل و بررسی کند تا بتواند مکانیزم شادی و خوشحالی را بهتر درک کند. او معتقد است: «به جای آنکه حال و احساس‌تان را در یک هفته یا یک ماه گذشته حدس بزنید، می‌توانید تمام حالت‌های روحی یا سلامتی‌تان را ثبت کنید تا به بهبود حال و اوضاع‌تان در آینده کمک

بکند.»

جوئل گاسکوین: موسس و مدیرعامل شرکت Buffer که تولیدکننده اپلیکیشن مدیریت شبکه‌های اجتماعی است، عادت دارد قبل از اطمینان کامل تصمیم‌گیری کند.

او می‌گوید: «چیزی که نباید فراموش کرد، این است که در هر شرایطی تاریخ ریتم مشخصی دارد که هرگز خودش را تکرار نمی‌کند. حتی باتجربه‌ترین کارآفرینان هم باید مسائل را با ذهنی آزاد و زمانی که تجربه جدیدی را می‌خواهند آغاز کنند، ارزیابی

کنند.»

کوین سیستروم: او که یکی از موسسان Instagram است، همچنان عاشق عکاسی و عکس گرفتن است. او درباره این علاقه‌اش می‌گوید: «من به عنوان یک شیفته عکاسی بزرگ شده‌ام. هر سال کریسمس من یک دوربین جدید می‌گیرم. عکاسی و عکس گرفتن بخش بسیار بزرگی از زندگی من است.»

مارک زوکربرگ: موسس و مدیرعامل بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی جهان یعنی Facebook هر سال چالش‌های جدیدی را امتحان می‌کند؛ از یادگیری زبان چینی گرفته تا خوردن گوشت‌هایی که فقط خودش شکار کرده باشد!

او می‌گوید: «من تقریبا تمام وقتم را به‌کار روی فیس‌بوک می‌گذرانم، پس این چالش‌های شخصی تمام چیزهایی هستند که من به شکل عادی شانس یا زمان انجام آنها را نخواهم داشت.»

شیگرو میاموتو: طراح بزرگ و افسانه‌ای بازی‌های شرکت Nintendo عاشق اندازه‌گیری است و همیشه همه چیز را اندازه‌گیری می‌کند. او درباره این عادت و علاقه‌اش می‌گوید: «من همیشه از حدس زدن اندازه اشیای مختلف لذت می‌برم و به همین دلیل همیشه یک ابزار اندازه‌گیری مثل متر با خودم دارم.»

استیو جابز: یکی از موسسان و مدیرعامل قبلی و افسانه‌ای شرکت اپل که محبوبیت زیادی در میان کاربران سراسر جهان دارد، علاقه زیادی به گوش دادن به موسیقی داشت. او همیشه به موزیک‌های مورد علاقه‌اش گوش می‌داد و درباره این موضوع می‌گفت: «اگر در حال طراحی یک کامپیوتر هستید، بهتر است خودتان را در تمام جزئیات لازم غرق کنید.

ناگهان می‌بینید که چارچوب‌های اولیه به قدر کافی درست از آب درآمده‌اند و همه چیز دارد درست پیش می‌رود. این یک تجربه آهنگین است که همه چیز را با هم تلفیق می‌کند و چنان لطیف است که آن را مثل یک قطعه موسیقی برای بقیه هم دلنشین می‌کند.»