همزمان با گسترش شایعات در مورد ساخت مخفیانه خودرو هوشمند توسط اپل، اخباری در مورد همکاری این شرکت با غول‌های دنیای خودروسازی نیز به گوش می‌رسد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بیزینس تایمز، گفته می‌شود اپل در تاسیساتی مخفی در نزدیکی مقر اصلی خود درCupertino کالیفرنیا در حال برنامه‌ریزی برای ساخت اتومبیل است. از سوی دیگر Elmar Degenhart مدیرعامل شرکتContinental AG آلمان می‌گوید شرکت تحت رهبری او علاقه‌مند به همکاری با اپل در همین زمینه است.

وی افزوده که حسن شهرت اپل در زمینه طراحی و ساخت سیستم‌های ارتباطی و مبتنی بر فناوری و توان مالی بالای آن عامل اصلی این تصمیم است. Continental AG در زمینه ساخت تایر خودرو، دستگاه انتقال قدرت و شاسی آن فعال است.

از سوی دیگر شایعاتی در مورد همکاری بی‌ام‌و با اپل به گوش می‌رسد. ظاهرا اپل از طراحی خودرو الکتریکی i۳ بی‌ام‌و به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و ممکن است در مدل بعدی این خودرو از سیستم عامل و برخی فناوری‌های خاص اپل هم استفاده شود. بی‌ام‌و خود مذاکره در این زمینه با اپل را تایید کرده است. در مقابل گوگل هم به دنبال جلب همکاری چند شرکت خودروساز دیگر اعم از فولکس واگن، رنو، فیات و... است.