رایورز: به دنبال افزایش حملات سایبری در ماه‏های اخیر، مرکز تحقیقاتی گارتنر در جدیدترین گزارش خود پیش‏بینی کرد سازمان‏های بزرگ برنامه‏های مدون‏تری را برای بهره‏مندی از سیستم‏های امنیتی پیشرفته ارائه می‏دهند. گارتنر بر این باور است که سازمان‏های بزرگ طرح‌های رسمی مختلفی تعریف کرده‏اند تا به موجب آنها جلوی حملات سایبری به کسب و کار خود را بگیرند. درحالی‌که سهم برنامه‏های رسمی در سازمان‏های بزرگ برای مقابله با حملات گسترده در شرایط کنونی صفر است، گارتنر پیش‏بینی کرده است که در سال ۲۰۱۸ میلادی این میزان به ۴۰ درصد برسد. گارتنر می‏گوید که این روزها حملات سایبری جدی به سازمان‏های بزرگ گسترش یافته است و به همین خاطر مدیران اطلاعاتی سازمان و مدیران ارشد نیازمند آن هستند که تمرکز بیشتری بر این قبیل حملات داشته باشند و خود را برای چنین اتفاقاتی آماده کنند.

«پائول پروکتور» مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «حملات تهاجمی با هدف اختلال در کسب و کارهای بزرگ به حملات هدفمند گفته می‏شود که به واسطه آن هکرها به فعالیت‏های دیجیتالی سازمان دسترسی پیدا می‏کنند و تلاش می‏شود این حمله کلیه بخش‏های سازمان را مختل کند.»به گفته او، سرورها در چنین حملاتی از کار می‏افتند، داده‏ها سرقت می‏شوند و سرمایه‏های دیجیتالی سازمان در اختیار هکرها قرار می‏گیرد.

مرکز تحقیقاتی گارتنر بر این باور است که اگر سازمان‏های بزرگ خود را برای رویارویی با حملات سایبری تهاجمی آماده نکنند، در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز شاهد اتفاقاتی مانند هک شدن سیستم داخلی سونی خواهیم بود.