تصویب برنامه ملی بازیهای رایانهای در مرکز ملی فضای مجازی
دنیای اقتصاد: کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوا مرکز ملی فضای مجازی برنامه ملی بازیهای رایانهای را با رویکرد راهبردی و تقسیم کار ملی و همچنین ارائه راهکار برای حل مشکلات موجود در این حوزه مورد بررسی قرار داده و به تصویب رساند. سیاستهای بهبود آموزش و مهارت بازیسازی یکی از این مصوبات است که در صورت اجرایی شدن آن توسط دستگاههای ذیربط، نیروی انسانی مورد نیاز صنعت بازیهای رایانهای کشور در حوزههای فنی و محتوایی جهت طراحی صدها بازی رایانهای قوی و جذاب پرورش پیدا خواهند کرد.
ساماندهی و جهتدهی به حمایتهای بازیهای رایانهای، موضوع دیگری بود که به منظور افزایش اثربخشی حمایتها و تسهیل فضای کسب و کار مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گرفت.
دنیای اقتصاد: کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوا مرکز ملی فضای مجازی برنامه ملی بازیهای رایانهای را با رویکرد راهبردی و تقسیم کار ملی و همچنین ارائه راهکار برای حل مشکلات موجود در این حوزه مورد بررسی قرار داده و به تصویب رساند. سیاستهای بهبود آموزش و مهارت بازیسازی یکی از این مصوبات است که در صورت اجرایی شدن آن توسط دستگاههای ذیربط، نیروی انسانی مورد نیاز صنعت بازیهای رایانهای کشور در حوزههای فنی و محتوایی جهت طراحی صدها بازی رایانهای قوی و جذاب پرورش پیدا خواهند کرد.
ساماندهی و جهتدهی به حمایتهای بازیهای رایانهای، موضوع دیگری بود که به منظور افزایش اثربخشی حمایتها و تسهیل فضای کسب و کار مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گرفت. در صورت تصویب نهایی این مصوبه، هماهنگی و همکاری دستگاهها در حمایت از بازی رایانهای ارتقا خواهد یافت و با مشخص شدن سیاستها و خط مشی ابلاغی، فعالان بخش خصوصی امکان این را خواهند یافت تا بازیهای رایانهای با کیفیت بهتر نسبت به گذشته تولید کنند.
مصوبه ساماندهی توزیع فیزیکی و دیجیتال بازیهای رایانهای که کارخانهها، توزیعکنندگان، خرده فروشان و سایتهای توزیعکننده بازی را دربرمیگیرد، بخش دیگری از این مصوبات است که در صورت تصویب نهایی و ابلاغ آن، فروش بازیهای رایانهای داخلی و خارجی در کشور توسط دستگاههای ذیربط ساماندهی شده و توزیع بازیهای غیرمجاز کاهش مییابد و زمینه رقابت برای بازیسازان داخلی فراهم خواهد شد.
برهمین اساس، مصوبه ساماندهی بازیهای برخط نیز در دستور کار کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور قرار گرفت که براساس آن زمینه فعالیت شرکتهای داخلی در فضای مجازی بیشتر میشود و جهش لازم در تولید بازیهای برخط در کشور اتفاق خواهد افتاد.
ارسال نظر