ماشین حساب ویندوز ۱۰ موبایل قابلیت تبدیل همه واحد‌ها را دارد

فارنت: اپلیکیشن‏ ماشین حساب در تمامی نسخه‏های سیستم‏عامل ویندوز به صورت پیش‏فرض قرار داشته، اما از قرار معلوم مایکروسافت در ویندوز ۱۰ موبایل، دستی به سر این ابزار همیشگی و کارآمد کشیده است. سه حالت مختلف محاسبه استاندارد، علمی و برنامه‏نویسی در این ماشین حساب وجود دارد تا به نیازهای مختلف کاربران پاسخ داده شود. امکان تبدیل واحد‏ها نیز یکی از مواردی است که در نسخه جدید ماشین‏حساب ویندوز ۱۰ موبایل به چشم می‏خورد.

ماشین حساب جدید ویندوز ۱۰ موبایل واحد‏های حجم، طول، وزن، ‏حرارت، مساحت، سرعت، زمان، نیرو، فشار و زاویه را به راحتی تبدیل می‏کند. با این حساب دیگر برای تبدیل واحد سانتیگراد به فارنهایت یا محاسبه مایل به کیلومتر نیاز به نصب اپلیکیشن جداگانه‏ای روی گوشی همراه مجهز به سیستم‏عامل ویندوز ۱۰ موبایل نخواهید داشت.

درخصوص طراحی نیز مایکروسافت خوش‌سلیقگی به خرج داده و رابط گرافیکی این ماشین حساب جدید از زیبایی خاصی برخوردار است. برای دسترسی به امکانات و گزینه‏های مختلف می‏توان منوی قسمت چپ را فراخوان کرد. در حال حاضر این اپلیکیشن‏ جدید در حالت افقی فعال نمی‏شود و انتظار می‏رود در نسخه نهایی این مشکل برطرف شود.

در مجموع می‏توان گفت مایکروسافت با لحاظ کردن این امکانات جدید در ماشین حساب ویندوز ۱۰ موبایل، نیاز به نصب اپلیکیشن‏های جانبی را برای تبدیل واحد مرتفع کرده است.