ابزارهای موبایلی ابری ماهانه 2 اگزابایت داده مصرف می‏کنند

رایورز: کارشناسان بر این باورند که رفتار کاربران خانگی برای استفاده از فناوری تغییر کرده است و این روزها به جای تمرکز بر رایانه‏های رومیزی، مردم ترجیح می‏دهند دستگاه‏های موبایلی را برای پاسخگویی به نیازهای روزانه مورد استفاده قرار دهند. شرکت سیسکو در آخرین گزارش خود پیش‏بینی کرده است ترافیک داده‏های موبایلی در جهان طی ۵ سال آینده ۱۰ برابر شود. در آخرین بررسی‏ها ترافیک داده‏ای در شبکه موبایلی جهان ۳۰ اگزابایت محاسبه شده است که پیش‏بینی می‏شود این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی از ۲۹۲ اگزابایت هم فراتر رود.

ترافیک خدمات ابری موبایلی نیز از ۲ اگزابایت در هر ماه از سال ۲۰۱۴ میلادی با رشد ۱۱ برابری به ۸/ ۲۱ اگزابایت در هر ماه از سال ۲۰۱۹ می‏رسد. در سال ۲۰۱۴ ابزارهای مبتنی بر فضای پردازش ابری ۸۱ درصد از مجموعه ترافیک داده در شبکه موبایلی جهان را تشکیل دادند که گفته می‏شود این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۹۰ درصد خواهد بود.

در بخش دیگر این گزارش به ارتباطات بیشتر اینترنتی اشاره شده است و سیسکو بر این باور است که سال ۲۰۱۴ میلادی ۴/ ۷ میلیارد ارتباط در دستگاه‏های موبایلی و سیستم‏های ماشین-به-ماشین برقرار شد که این رقم تا ۴ سال آینده به ۵/ ۱۱ میلیارد عدد می‌رسد و از بین آنها ۳/ ۸ میلیارد ارتباط اینترنتی مربوط به دستگاه‏های موبایلی می‏شود.

در سال ۲۰۱۹ میلادی دستگاه‏های موبایلی ۷۲ درصد از ترافیک اطلاعاتی در شبکه موبایلی جهان را به خود اختصاص می‏دهند که این رقم برای سال گذشته ۵۵ درصد گزارش شد.