تغییر فضای کارآفرینی تکنولوژی در ایران، ایجاد ارتباط بین ایرانیان فعال داخل وخارج کشور در صنایع «High Tech» و ارتقای سطح ارتباط و دانش شرکت‌های نوپا از جمله اهداف «جشنواره پل» است. علی زواشکیانی دبیر نخستین جشنواره پل، روز گذشته در نشست خبری این جشنواره با اشاره به این مطلب گفت: انتظار داریم تا پایان مهلت ثبت‌نام در ۳۰ بهمن ماه جاری تعداد ایده‌های ثبت شده به بیش از هزار مورد برسد. به گفته بنیانگذار انجمن بین‌المللی مدیران ایرانی، صاحبان ایده‌های جدید در رشته‌های‌ ای‌سی‌تی‌و‌ای‌تی، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و متالوژی می‌توانند با آپلود کردن یک فیلم یک دقیقه‌ای از ایده خود در سایت جشنواره http://i-aim.org/ibridge در این رقابت شرکت کنند.

اعزام برگزیدگان به کنفرانس ‌ای بریج ۲۰۱۵ برلین، بازدید از پارک‌های فناوری آلمان و اعزام به کنفرانس تدکس کیش از جمله جوایز بیش از ۱۰۰ طرح برگزیده در این رقابت است.

زواشکیانی همچنین با اشاره به لزوم حمایت سرمایه‌گذاران ایرانی در صنایع «های‌تک» گفت: با توجه به فضای موجود انتظار می‌رود تغییر مدل‌های سرمایه‌گذاری و چرخه رشد شرکت‌های استارت‌آپ در ایران و همچنین حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان یک جهش ۲۰ درصدی را در صنایع «های‌تک» ایران به وجود آورد. به گفته وی آماده کردن اکوسیستم «های‌تک» کشور برای اتصال به اکوسیستم کارآفرینی دنیا به مقدماتی نیاز دارد و هدف کنفرانس پل ایجاد ارتباط با کارآفرینان ایرانی خارج از کشور یا خارجی برای ارتقای سطح حقوقی، دانش و تجربه کارآفرینان ایرانی است. زواشکیانی افزود توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان حتی با وجود تحریم‌ها می‌تواند یک جهش اقتصادی در کشور ایجاد کند.