استقبال نخبگان و دانشجویان ایرانی از جشنواره کارآفرینی پل 2015

دنیای اقتصاد: با آغاز ثبت‌نام نخستین «جشنواره کارآفرینی پل» تعدادی از ایده‌های کارآفرینان جوان ایرانی در سایت این جشنواره ثبت شده است. علی زواشکیانی دبیر این جشنواره با اعلام این موضوع گفت: صاحبان ایده، نخبگان و دانشجویان سراسر کشور تا سی‌ام بهمن ماه جاری فرصت دارند تا در ۶ رشته ICT و IT، طراحی و تولید، پزشکی و بیوتکنولوژی، متالورژی و نانوتکنولوژی و موارد دیگر (هنر مدیریت و...) در این رقابت علمی شرکت کنند.

به گفته دبیر جشنواره پل، شرکت‌کنندگان می‌توانند با ثبت مدل تجاری طرح خود و پاسخ به چند پرسش، در سایت این جشنواره (www. i-aim.org/ibridge) ثبت‌نام کنند. همچنین شرکت‌کنندگان باید یک فیلم یک دقیقه‌ای برای معرفی بهتر ایده‌های خود روی سایت جشنواره بارگذاری (آپلود) کنند. دبیر نخستین جشنواره پل تاکید‌ می‌کند طرح‌های رسیده تا دهم اسفندماه سال جاری توسط منتخبی از کارآفرینان صاحب‌نام و متخصصان عرصه‌های مختلف تکنولوژی ارزیابی شده و نفرات برتر انتخاب می‌شوند. جوایز این جشنواره شامل پرداخت هزینه کامل شرکت در همایش آیبریج ۲۰۱۵ آلمان (شامل بلیت رفت و برگشت، اقامت، ثبت‌نام در همایش و معرفی نامه به سفارت آلمان) برای ۱۰ طرح اول است. همچنین به بیش از ۱۰۰ طرح برگزیده بعدی نیز کمک هزینه حضور در همایش آی بریج (شامل هزینه ثبت‌نام در همایش، بلیت رفت و برگشت و معرفی به سفارت آلمان) اهدا می‌شود. برنامه بازدید از پارک‌های فناوری آلمان نیز برای برگزیدگان جشنواره پل در نظر گرفته شده است. علی زواشکیانی، داشتن یک موضوع جدید و خلاقانه (حتی در حد ایده یا مراحل اولیه اجرا در یک استارت‌آپ)، ارائه مناسب و حرفه‌ای و رعایت اصول ارائه، بیان مناسب به زبان انگلیسی و زمان بندی را از جمله ملاک‌های اصلی انتخاب آثار برتر عنوان کرد. رویداد iBRIDGES خرداد ماه امسال برای دومین سال متوالی و طی سه روز در برلین برگزار می‌شود و گروهی از مشهورترین صاحبان کسب‌وکارهای نو، سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر و مدیران ارشد شرکت‌ها از کشورهای ایران، آلمان و آمریکا در آن به سخنرانی و تبادل نظر می‌پردازند.

سال گذشته این رویداد تحت عنوان BRIDGE در دانشگاه برکلی آمریکا برگزار شد که مورد استقبال گسترده کارآفرینان ایرانی و آمریکایی قرار گرفت.