دنیای اقتصاد: سیستم جامع قبول مرسولات پستی تحت وب، پس از آموزش کارشناسان فنی و پستی ۲۲ استان، به‌صورت رسمی راه‏اندازی و اجرایی شد. براساس اعلام روابط‏عمومی شرکت پست، براساس این گزارش، از ویژگی‏های بارز راه‏اندازی سامانه دفتر پستی تحت وب می‏توان به ثبت برخط مرسولات پستی بدون نیاز به ارسال اطلاعات، ارائه تمامی سرویس‏های پستی مانند قبول مرسولات ثبتی، فروش خدمت، سرویس الکترونیک، مرسولات عادی، اقلام مصرفی، راه‏اندازی سریع، کاربری مشابه با نسخه‌های ویندوز برای سهولت استفاده کاربران، به‌روز‌رسانی برخط نسخه‌ها، برخط بودن آمار و اطلاعات ثبت شده در سراسر کشور، متمرکز بودن بانک اطلاعاتی و عدم نیاز به ارسال اطلاعات اشاره کرد. این سامانه در فاز نخست، در مناطق پستی و دفاتر منتخب استان تهران و در فاز دوم در دفاتر منتخب ۸ استان کشور، پیاده‏سازی و مورد بهره‏برداری موفقیت‌آمیز قرار گرفته است. در این مرحله نیز، ۳۴۰ دفتر پستی که دارای پهنای باند مناسب برای عملیاتی کردن سیستم فوق هستند، انتخاب شده‏اند. راه‌اندازی سامانه دفتر پستی تحت وب در ۲۲ استان کشور

دنیای اقتصاد: سیستم جامع قبول مرسولات پستی تحت وب، پس از آموزش کارشناسان فنی و پستی ۲۲ استان، به‌صورت رسمی راه‏اندازی و اجرایی شد. براساس اعلام روابط‏عمومی شرکت پست، براساس این گزارش، از ویژگی‏های بارز راه‏اندازی سامانه دفتر پستی تحت وب می‏توان به ثبت برخط مرسولات پستی بدون نیاز به ارسال اطلاعات، ارائه تمامی سرویس‏های پستی مانند قبول مرسولات ثبتی، فروش خدمت، سرویس الکترونیک، مرسولات عادی، اقلام مصرفی، راه‏اندازی سریع، کاربری مشابه با نسخه‌های ویندوز برای سهولت استفاده کاربران، به‌روز‌رسانی برخط نسخه‌ها، برخط بودن آمار و اطلاعات ثبت شده در سراسر کشور، متمرکز بودن بانک اطلاعاتی و عدم نیاز به ارسال اطلاعات اشاره کرد. این سامانه در فاز نخست، در مناطق پستی و دفاتر منتخب استان تهران و در فاز دوم در دفاتر منتخب ۸ استان کشور، پیاده‏سازی و مورد بهره‏برداری موفقیت‌آمیز قرار گرفته است. در این مرحله نیز، ۳۴۰ دفتر پستی که دارای پهنای باند مناسب برای عملیاتی کردن سیستم فوق هستند، انتخاب شده‏اند.

احتمال اخراج ۱۱۸ هزار نفر از کارکنان شرکت IBM

همکاران سیستم: برخی منابع خبری ادعا کرده‏اند شرکت IBM قصد دارد حدود ۱۱۸ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کند. به گزارش وب‏سایت theinquirer، برخی منابع خبری نزدیک به IBM گفته‏‏اند این شرکت قصد دارد ۱۱۸ هزار نفر از کارکنان خود را در سراسر جهان تا پایان فوریه اخراج کند. این رقم تقریبا معادل ۲۶ درصد از کل نیروی کار شرکت IBM است. منابع مطلع، مبارزه با مشکلات مالی را مهم‏ترین دلیل IBM برای این اقدام دانسته‏‏اند. براساس این گزارش، کارکنان این شرکت که در آمریکا کار می‏‏کنند بیش از سایر کارکنان از این تصمیم تاثیر خواهند پذیرفت. ظاهرا شرکت IBM درصدد اعمال تغییراتی در ساختار مشاغل و نیروی کار خود است که از آن با عنوان پروژه کروم (Project Chrome) یاد می‏‏کند. اگر این اخبار صحت داشته باشد، تصمیم جدید IBM را می‏‏توان واکنشی به کارنامه مالی ضعیف این شرکت در ماه‏‏های اخیر دانست. این شرکت درآمدهای خود در سه ماه چهارم ۲۰۱۴ را ۲۴/۱ میلیارد دلار اعلام کرده که ۱۲ درصد کمتر از سال قبل از آن بوده است. درآمد سالانه این شرکت در سال گذشته نیز ۹۲/۸ میلیارد دلار اعلام شده که باز هم ۶ درصد کمتر از درآمدهای سال ۲۰۱۳ است. با این همه، در حال حاضر شرایط یکسره به ضرر IBM نیست، چرا که این شرکت چشم‏انداز بازار فناوری‏‏ها و خدمات پردازش ابری را پیش روی خود بسیار امیدوارکننده می‏‏داند.

کشف حفره امنیتی تازه در سرورهای اینترنتی کل جهان

خبرگزاری فارس: به تازگی حفره خطرناکی در سرورهای وب و ایمیل مبتنی بر لینوکس شناسایی شده که هکرها با سوءاستفاده از آن می‏توانند داده‏های کاربران را سرقت کنند.به گزارش تامزگاید، اولین بار محققان موسسه امنیتی Qualys موفق به شناسایی این حفره شده‏اند. آسیب پذیری یاد شده از سوی محققان «روح» یا GHOST نام گرفته و مهاجمان با بهره‌گیری از آن می‌توانند از راه دور کنترل کامل رایانه فرد قربانی را در اختیار بگیرند؛ بدون اینکه نیازی به اطلاع از کلمه عبور اصلی رایانه داشته باشند. از این آسیب‌پذیری تا به حال برای حمله به میل سرور Exim و دور زدن همه سیستم‏های حفاظتی آن مانند ASLR، PIE و NX در رایانه‌های ۳۲ و ۶۴ بیتی استفاده شده است. متخصصان می‌گویند GHOST یک نگرانی جدی برای تمامی متخصصان آی‌تی است که از سرورهای مبتنی بر لینوکس استفاده می‌کنند و آنها باید برای حل این مشکل وصله‏های عرضه شده از سوی برخی توزیع‌کنندگان مهم لینوکس مانند Red Hat و Ubuntu را نصب کنند. همچنین اعلام شده که نسخه ۲۰ به بعد لینوکس فدورا ساخت ردهت و Ubuntu ۱۳.۱۰ در برابر مشکل یاد شده مصونیت دارند. در حال حاضر حدود یک سوم وب سرورها و میل سرورها در سراسر جهان از نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل لینوکس بهره می‏گیرند.

ابزار تحلیل داده‏های مایکروسافت رایگان شد

همکاران سیستم: شرکت مایکروسافت به‌منظور جذب هرچه بیشتر کاربران سازمانی اعلام کرد ابزارهای تحلیل داده خود را به‌صورت رایگان و با قابلیت تنظیم و استفاده آسان روانه بازار می‏کند.ابزار تحلیل داده‏های مایکروسافت با نام Power BI شناخته می‏شود و «ساتیا نادلا» مدیرعامل این شرکت به‌صورت روزانه از آن استفاده می‏کند و از مهم‏ترین رقبای آن می‏توان به Tableau Software، Watson Analytics شرکت IBM و Analytics Cloud شرکت

Salesforce.com اشاره کرد. هم‏اکنون ده‏ها هزار سازمان در سراسر جهان از ابزار تحلیل داده‏های مایکروسافت برای انجام عملیات‏های سازمان و مالی خود بهره می‏برند. شرکت مایکروسافت تاکنون مشتریان خود را مجبور می‏کرد برای استفاده از Power BI ماهانه ۳۳ دلار بپردازند که البته این کاربران موظف بودند برای بهره‏مندی از آن آخرین نسخه از نرم‏افزار Excel را در اختیار داشته باشند و عضو مجموعه نرم‏افزاری آنلاین Office ۳۶۵ باشند.