یک کامپیوتر بدون کیس 16 اینچی سبک و قابل حمل

دنیای اقتصاد: وقتی صحبت از کامپیوتر‌های بدون کیس یا AIO می‌شود، اغلب ما به یاد دستگاه‌هایی با ابعاد یک نمایشگر ۲۱ اینچی و حتی بالاتر می‌افتیم که شاید راحتی لازم را برای بعضی از کاربران نداشته و در مواردی هم فضای لازم و کافی برای استفاده و نصب این دستگاه‌ها وجود نداشته باشد. با این حال اما شرکت Asus یک کامپیوتر بدون کیس جدید با مدل ET۱۶۲۰ را به بازار معرفی کرده است که با توجه به ابعاد و بازار هدف، از طراحی متفاوتی نسبت به سایر محصولات در این رده برخوردار است. ET۱۶۲۰ یک کامپیوتر بدون کیس ۱۶ اینچی با نمایشگر لمسی است و بدنه آن به صورتی طراحی شده است که در محدودترین فضای کاری هم بدون دردسر قابل استفاده است. ابعاد و نوع طراحی این محصول این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند از دستگاه خود در هر محلی و شرایطی استفاده کنند. این کامپیوتر بدون کیس با هدف حمل و جابه‌جایی آسان طراحی شده است.

این کامپیوتر بدون کیس مجهز به پردازنده Intel Celeron و پردازنده گرافیکی مجتمع اینتل است و حداکثر از ۸ گیگابایت حافظه و ۵۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی هم پشتیبانی می‌کند. نمایشگر۶/۱۵ اینچی این دستگاه از نوع LED بوده و تصاویر را با وضوح تصویر ۷۶۸ در ۱۳۶۶ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر لمسی قابلیت دریافت ۱۰ نقطه لمسی به صورت همزمان را دارد. کاربران برای اتصال لوازم و دستگاه‌های جانبی هم با محدودیتی مواجه نخواهند بود. در کنار بدنه دستگاه دو پورت USB ۳.۰، اسلات کارتخوان و ورودی هدفون و میکروفون تعبیه شده است. پشت بدنه دستگاه هم دو پورت USB ۲.۰، خروجی HDMI و VGA و دو پورت COM تعبیه شده است. در نهایت کامپیوتر بدون کیس ET۱۶۲۰ یک دستگاه قابل حمل و سبک است که تنها ۲ کیلوگرم وزن دارد و حتی در مقایسه با بسیاری از لپ‌تاپ‌های موجود در بازار هم سبک‌تر است. به علاوه وجود قابلیت VESA امکان اتصال این دستگاه را به دیوار و هر سطح دیگر امکان‌پذیر می‌کند و پایه نگه دارنده آن هم طراحی انعطاف‌پذیری دارد.

این موضوع این دستگاه را بیش از پیش برای مصارف تجاری، مانند استفاده در بیمارستان‌ها، مراکز خرید، اداره‌ها، بانک‌ها، مراکز تجاری و ... مناسب می‌نماید.

یکی از ویژگی‌های این کامپیوتر بدون کیس NFC است که تبادل اطلاعات و فایل‌ها را میان آن و هر دستگاه دیگری که از NFC پشتیبانی می‌کند به سرعت و سادگی امکانپذیر می‌سازد.