بعد از گذشت سه دهه از بازی سوپرماریو، شخصیت اصلی این بازی می‌تواند برای خود تصمیم بگیرد؛ زیرا از هوش مصنوعی بهره مند شده است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پی سی مگ، محققان آلمانی نسخه‌ای جدید از این بازی کلاسیک را عرضه کرده‌اند که تول‌کیت شناسایی صوت دانشگاه کارنگی ملون روی آن نصب شده است. یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه آلمانی Tubingen با استفاده از همین ابزار برای شخصیت ماریو در بازی مذکور یک صدای مکانیکی با لهجه آلمانی طراحی کرده‌اند. از همین طریق ماریو می‌تواند فرامین صوتی کاربران را درک کند، ابراز احساسات نماید و حتی به‌طور خودکار بر مبنای احساساتی که دارد واکنش‌های عاطفی از خود نشان دهد. شخصیت کارتونی مذکور حتی می‌تواند احساسات خود را بر زبان آورد و بگوید من خیلی خوب هستم یا من کمتر احساس شادی می‌کنم. طراحی شخصیتی برای بازی‌های رایانه‌ای که از خود و احساساتش مطلع است می‌تواند گام بلندی در جهت ارتقای بازی‌های رایانه‌ای محسوب شود بنابراین در آینده نزدیک شاهد عرضه بازی‌هایی خواهیم بود که شخصیت‌هایش می‌توانند بر مبنای درک خود از محیط بازی تصمیم بگیرند. در نسخه هوشمند شده بازی ماریو شما می‌توانید به وی یاد بدهید که اگر به‌عنوان مثال روی Goomba (شخصیتی به شکل قارچ در بازی ماریو) بپرد وی خواهد مرد و سپس وی نیز همین نکته را تکرار می‌کند. ماریو همچنین به‌طور خودکار در زمان گرسنه شدن به جست‌وجوی سکه می‌پردازد.