موبنا: سرویس اشتراک‏گذاری تصاویر و ویدئو‏های فلیکر، به تازگی آماری منتشر کرده که نشان‏ می‏دهد آی‌فون ۵ بیشترین میزان عکس‏های منتشر شده روی فلیکر را به خود اختصاص داده است. براساس آمار و اطلاعات منتشر شده توسط فلیکر، در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۰ میلیارد تصویر توسط ۱۰۰ میلیون کاربر در فلیکر آپلود شده‏ است. بر اساس این اطلاعات، کانن، اپل و نیکون رتبه‏های اول تا سوم را از آن خود کرده‏اند. آی‌فون ۵ اپل عنوان اول دوربین‏ گجت‏های موبایل را به دست آورده است. با توجه به رده‏بندی‏ها می‏توان چنین نتیجه گرفت که ۴/۱۳ درصد از ۱۰ میلیارد تصویری که در سال ۲۰۱۴ توسط کاربران در فلیکر به اشتراک ‏گذاشته شده، با استفاده از دوربین‏های کانن و ۶/۹ درصد آنها توسط آی‌فون اپل ثبت شده‏‏اند.

فروش یک میلیون گوشی وان‏پلاس وان در سال ۲۰۱۴

فارنت: در ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی، Carl Pei موسس شرکت وان‏پلاس اعلام کرد از تابستان، زمان معرفی این گوشی هوشمند، تاکنون تعداد ۵۰۰هزار دستگاه به فروش رسیده است. وی همچنین از عزم این شرکت برای رساندن این تعداد به یک میلیون دستگاه تا پایان سال ۲۰۱۴ خبر داد. اکنون Pei اعلام کرده تعداد فروش این محصول کمپانی وان‏پلاس به چیزی نزدیک به یک میلیون دستگاه رسیده است. اگرچه در مقایسه با فروش نزدیک به ۱۰ میلیون دستگاه آی‌فون ۶ و آی‌فون ۶ پلاس اپل، در اولین هفته فروش، این رقم آنچنان چشمگیر نیست اما مدنظر داشته باشید وان پلاس وان در اولین سال حضور شرکت وان پلاس به بازار عرضه شد و هیچ تبلیغ رسمی نیز برای آن وجود نداشت.

این گوشی هوشمند تنها به سیستم مبتکرانه خود متکی بود. موسس این شرکت از میزان بالای فروش این دستگاه در کشورهایی به جز چین اظهار شگفتی کرده است.

وی می‏گوید: ما برای آنچه به وقوع پیوست آماده نبودیم. ما گمان می‏کردیم در اولین سال فروش، همه تقاضا برای گوشی ما از کشور چین خواهد بود. شرکت ما انتظار داشت تنها ۳۰ الی ۵۰ هزار عدد از این دستگاه به فروش برسد. یکی از دلایل فروش بالای این دستگاه، قیمت خوب آن در مقایسه با امکانات و مشخصات آن است. این شرکت اعلام کرده در سال ۲۰۱۵ تولید وان‏پلاس وان افزایش خواهد یافت. پرچمدار بعدی وان‏پلاس که انتظار می‏رود با نام OnePlus Two روانه بازار شود تا ۶ ماه آینده معرفی خواهد شد. این شرکت همچنین برنامه‏هایی برای معرفی یک محصول برای کاربرانی که به طراحی در مقایسه با مشخصات مختلف اهمیت می‏دهند دارد.

آی‌فون ۶ و g ۶ Plus جدید با بدنه‏ای

از طلای ۲۴ عیار

ایتنا: طلا در هر شکلی که باشد ارزش زیادی دارد و اگر روی گوشی‏های هوشمند قرار بگیرد، به عنوان یک کالای لوکس و منحصر به‏فرد فروخته می‏شود. ‏‏چند روز قبل گفته شد که چینی‏ها دو مدل لوکس از گوشی‏های هوشمند Lumia ۹۳۰ و Lumia ۸۳۰ مایکروسافت را با بدنه‏ای از جنس طلا تولید کرده‏اند و این بار مدل ویژه گوشی‏های جدید اپل را به تولید رسانده‏اند. شرکت چینی NavJack هم‏اکنون مدل محدودی از دو گوشی هوشمند آی‌فون ۶ و Plusا ۶ ارائه کرده که بدنه آن با طلای ۲۴ عیار ساخته شده است. همان طور که در تصاویر مربوط به این گوشی‏ها مشخص است، بخش پشتی بدنه آی‌فون‏های طلایی مانند فیبرهای کربنی ساخته شده و این اتفاق به زیبایی آنها افزوده است. شرکت NavJack همچنین اعلام کرد که نمایشگر این دو گوشی هوشمند را به سیستم محافظ Gorilla Glass ۳ مجهز کرده است تا در مقابل آسیب، سقوط و خط‏وخش در امان باشد.

البته باید گفت که سیستم داخلی این دو گوشی هوشمند نسبت به مدل اصلی عرضه شده از سوی اپل تغییری نکرده است و البته به دلیل استفاده از طلای ۲۴ عیار در بدنه، قیمت آنها افزایش یافته است. شرکت NavJack هنوز قیمت نهایی این دو محصول را اعلام نکرده است و در نظر دارد به زودی فروش آنلاین آنها را آغاز کند.