سال ۲۰۱۴ درحالی رو به اتمام است که در دنیای فناوری‌های نوظهور اتفاقات مهمی روی داد. بیان این رویدادها با تکیه بر آمار و ارقام گویای بسیاری از نکات است. به گزارش خبرگزاری مهر، از شمار تلفن‌های همراه هوشمند به فروش رفته تا پیش‌بینی درباره آلایندگی کربنی معادن زغال سنگ چین، مجموعه‌ای از ارقام خواندنی در گزارش زیر آمده است.

در سه ماه سوم سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۳۰۱ میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند راهی بازارهای جهانی شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۳ افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد. گروه «گارتنر» همچنین پیش‌بینی کرده که تلفن‌های همراه هوشمند دوسوم بازار کل تلفن همراه در سراسر جهان را در اختیار خود دارد. این گروه درعین حال پیش‌بینی کرده در سه سال آینده از هر ۱۰ تلفن همراه موجود در دنیا ۹ دستگاه هوشمند باشد.

در سال ۲۰۱۴ ارزش کل سهام شرکت حمل‌ونقل عمومی و تاکسیرانی مبتنی بر اپلیکیشن Uber حدود ۴۰ میلیارد دلار عنوان شد. مقر این شرکت در سانفرانسیسکو آمریکا است. شرکت امنیتی Websense تخمین زده است که در سال ۲۰۱۴ حدود ۴/۵ میلیون اطلاعات محرمانه بیماران از بیمارستان‌های سراسر آمریکا توسط هکرها به سرقت رفته است. در عین حال امسال پیش‌بینی شد که در سال ۲۰۳۰ آلایندگی کربنی ناشی از گازهای گلخانه‌ای تولید چین به حداکثر خود خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود در حد فاصل سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ مصرف زغال‌سنگ در چین به بالاترین حد ممکن برسد. در سه ماه سوم سال ۲۰۱۴ سهم شرکت سامسونگ از کل بازار تلفن همراه جهان ۲۴ درصد بوده است. این درحالی است که این رقم در ابتدای سال ۳۲ درصد بود. پیدا شدن سر و کله دو رقیب تازه‌نفس یعنی Xiaomi و Micromax در چین و هند عامل اصلی افت سهم سامسونگ از بازار جهانی تلفن همراه بوده است. در این سال گوگل در اقدامی بی‌سابقه اعلام کرد به ازای دریافت ۲۵ دلار در هر سال، اطلاعات ژنومیکی افراد را در Google Genomics ذخیره‌سازی خواهد کرد. و شاید از همه جالب‌تر رقم ۴/۴ زتابایت یا ۴/۴ میلیارد ترابایت باشد. این رقم بیانگر حجم اطلاعات دیجیتالی در سراسر جهان در سال ۲۰۱۴ است. این رقم که توسط بنگاه International Data Corporation ارائه شده نمایانگر رشد سالانه ۴۰ درصدی حجم اطلاعات دیجیتالی در سراسر جهان است.