خودروهایی که تصادف  را پیشگویی می‌کنند

خودروهای نسل آینده از ویژگی‌های متمایزی مانند صندلی‌های تست سلامت، تشخیص فاصله بین خودروها و... برخوردار خواهند بود. به گزارش خبرگزاری مهر، تاکنون اختراعات بسیاری ساخته و وارد بازار فناوری شده‌اند که برخی از آنها الهام‌بخش خودروسازان بوده‌اند تا بتوانند از این تکنولوژی برای بهره‌وری بیشتر و همین‌طور جذب مخاطبان استفاده کنند.

صندلی‌های تشخیص سلامت: بسیاری از رانندگان به‌دلیل وقوع حمله قلبی یا بیماری‌های مختلفی که حین رانندگی سراغ آنها آمده‌اند، محکوم به مرگ یا تهدید جان عابرین پیاده شده‌اند، اما محققان موفق به ساخت صندلی‌های به‌خصوصی شده‌اند که قادر به سنجش سلامت اشخاص بوده و در زمانی که علائم حیاتی راننده مانند میزان نبض، قلب و... مناسب نباشد یا خطری راننده را تهدید کند، آلارم هشداری را به صدا درآورده و از سرعت خودرو می‌کاهد تا خطری راننده یا عابرین را

تهدید نکند.

خودروهایی مجهز به سیستم تهویه مناسب: خودروها مجهز به تهویه‌های مناسبی هستند که نه‌تنها هوای داخل را تازه می‌کنند، بلکه قادر به کنترل دمای داخلی هوای اتومبیل نیز هستند زیرا در برخی از مواقع غبارآلود بودن شیشه‌ها به‌دلیل گرما یا سرمای زیادی فضای داخل دید کافی را از رانندگان می‌گیرد.

خودروهایی با سرعت باورنکردنی اما سوختی محدود: خودروهای آینده از شتابی زیاد، اما مصرف سوخت کمی برخوردار هستند که می‌توانند نه‌تنها در کاهش آلودگی هوا سهم قابل‌توجهی داشته باشند بلکه قادر به صرفه‌جویی در مصرف و هزینه‌های سوخت رسانی نیز هستند.

تشخیص تمام موانع روبه‌رو: نسل خودروهای آینده قادر به تشخیص تمام موانع یا علائم راهنمایی و رانندگی هستند که در برابر خودروها ظاهر می‌شوند. از میان آنها می‌توان به خودروهای روبه‌رو یا مسیر خط‌کشی‌ها، چراغ راهنمایی و رانندگی و... اشاره کرد.

رادار و دوربین‌هایی برای تشخیص اشخاص: دوربین‌هایی در کنار خودرو (آینه‌های کنار ماشین یا سپر) و همین‌طور شیشه اتومبیل نصب می‌شوند که قادر به شناسایی اشخاصی هستند که از روبه‌روی خودرو عبور می‌کنند.

خودروهایی که به تنهایی پارک می‌کنند: نسل آینده اتومبیل‌ها مجهز به سیستم‌هایی هستند که به سادگی و بدون دخالت راننده قادر به پارک کردن هستند.