ابزارهای پوشیدنی عملکرد کارکنان را بهبود می‌دهند

دنیای اقتصاد: در سال‌های اخیر و تمایل افراد به سبک زندگی مدرن، نگرانی‌های زیادی برای سلامت جسمی و روحی آنها به وجود آمده است. بررسی‌ها و تحقیقات اخیر موسسه CDC در این زمینه نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به قدر کافی ورزش و فعالیت جسمی نمی‌کنند و اغلب آنها ساعت‌های زیادی چرت می‌زنند که در نهایت به اندازه کافی و توصیه شده برای خواب شبانه‌روز نمی‌رسد. این چیزها نه تنها برای سلامتی مضر است، بلکه می‌تواند به خلاقیت و نوآوری ذهنی ما هم آسیب بزند.

کارمندان آمریکایی تقریبا بیش از هر کارمندی در کشورهای دیگر کار می‌کنند، اما به نظر می‌رسد بهتر است بخشی از این زمان را صرف ورزش و خواب کافی بکنند. اصلا دور از انتظار نیست که وقتی در حالت خستگی و ناخوشی کار می‌کنیم، چندان خلاق و موثر نخواهیم بود. حتی یک ساعت کار به جای خوابیدن یا ورزش کردن هم نمی‌تواند چندان به شرایط مالی شما کمک بزرگی بکند.

در حقیقت رمز خلاق بودن تا حد امکان این است که بتوانیم تعادل خوبی میان حفظ سلامت جسم و روح خودمان و کار در زمان اوج انرژی و خلاقیت، برقرار کنیم. هر چند بیان این موضوع از انجام آن راحت‌تر است. با وجود چنین برنامه شلوغ و گیج‌کننده‌ای، قطعا پیگیری میزان خواب و فعالیت جسمی که داریم و میزانی که مورد نیاز بدن است کار بسیار سختی خواهد بود. خوشبختانه در حال حاضر ابزارها و دستگاه‌های هوشمند مختلف و متنوعی در بازار وجود دارند که می‌توانند این کار را به خوبی انجام بدهند. در اینجا چهار نمونه از تاثیرات ملموس به‌دست آمده از اپلیکیشن‌های تناسب اندام مانند Fitbit روی خلاقیت را می‌توانید بخوانید:

تا زمانی که ورزش کافی کرده‌اید، کار کنید تا از کمبود خلاقیت جلوگیری کنید: مطالعات نشان می‌دهد که ورزش نکردن یا ورزش غیر مستمر تا ۵۰ درصد احتمال کاهش خلاقیت و نوآوری ذهنی را کاهش می‌دهد. بنابراین بهتر است کار را زمانی آغاز کنید که کمی تمرین‌های ورزشی سبک انجام داده‌اید تا به این ترتیب ذهن‌تان بلافاصله فعال شود. متاسفانه بسیاری از افراد عادت‌های درستی برای ورزش و تناسب اندام در یک محل ندارند؛ بنابراین اپلیکیشن‌هایی مانند Fitbitمی‌توانند به تدریج کاربرانشان را به سمت عادت‌های درست ورزشی سوق دهند. برای بسیاری از افراد که برای مدت بسیار طولانی ورزش نکرده‌اند، یادآوری‌های منظم و بازخوردهای فوری روی کوچک‌ترین پیشرفت‌ها می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش انگیزه و انرژی آنها برای ادامه این عادت‌های درست داشته باشد. این کار با ورزش‌ها و عادت‌های کوچک و ساده شروع می‌شود و به تدریج با پیشرفت‌های به وجود‌آمده، کمی سخت‌تر می‌شود. این همان کمک بزرگی است که ابزارهای پوشیدنی هوشمند و اپلیکیشن‌های تناسب اندام و سلامت به کاربرانشان می‌کنند. سبک زندگی‌تان را فعال نگه دارید تا خلاقیت‌تان افزایش پیدا کند: در یکی از تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه جورج تاون، محققان درباره دلایل زیادی که سبک زندگی فعال می‌تواند بر میزان خلاقیت و نوآوری افراد تاثیر بگذارد بحث کرده‌اند. یکی از موضوعات جالب در این بررسی‌ها این است که مشاهده نتایج تمام این تاثیرات تنها به دو ساعت و نیم ورزش در یک هفته (تقریبا برابر ۲۰ دقیقه ورزش در روز) نیاز دارد. در ادامه اما مهم‌ترین کلید موفقیت برای داشتن خلاقیت، ثبات انگیزه و پیگیری مداوم برنامه‌ها است. شاید برای بسیاری بیدار شدن از خواب و ورزش کردن سخت باشد، اما پیدا کردن وقت مناسب برای انجام کارهای مختلف در هر روز به نظر سخت‌تر خواهد بود. یکی از مهم‌ترین مزایای ابزارهای هوشمند پیگیری سلامت و تناسب اندام، این است که هرگز زمان را از دست نمی‌دهند. آنها همیشه برنامه را به شما یادآوری می‌کنند تا از آن سرپیچی نکنید. بعضی از این ابزارها حتی با یادآوری زمان‌های از دست رفته ممکن است احساس گناه به شما بدهند. راضی نگه داشتن این ابزارها و تطابق با برنامه آنها می‌تواند خودش انگیزه بیشتری به شما بدهد.

خواب کافی داشته باشید تا بتوانید تمرکزتان را حفظ کنید: همان‌قدر که ورزش منظم برای حفظ سلامتی بدن و خلاقیت ذهنی لازم است، داشتن خواب کافی هم اهمیت زیادی برای حفظ تعادل بدن و تمرکز ذهنی دارد. براساس یک تحقیق موسسهBoston's Brigham، کمبود خواب تاثیر زیادی بر از دست دادن تمرکز و خلاقیت ذهنی می‌‌گذارد و با گذشت زمان این تاثیر بیشتر و بدتر می‌شود. براساس این تحقیق و با توجه به آنکه حداقل خواب شبانه مورد نیاز برای بدن ۶ ساعت است، حدود ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها از بی‌خوابی مفرط رنج می‌برند. یکی از موارد مهمی که در این تحقیق آمده، این است که اغلب ما معمولا درباره تخمین زمان خواب‌مان دچار اشتباه می‌شویم و معمولا زمان خواب عمیق ما کمتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم. ابزارهای پوشیدنی هوشمند و اپلیکیشن‌های مرتبط با آنها همچنین می‌توانند روند خواب کاربرانشان را هم پیگیری کنند و با بررسی الگوی آن به کاربران نشان بدهند که آنها چقدر از خواب شبانه‌شان را عمیق خوابیده‌اند یا اصلا چقدر با استانداردهای خواب کافی فاصله دارند. بررسی چرخه خواب یکی از مواردی است که انجامش برای اغلب افراد تقریبا غیر ممکن است و حالا به کمک این ابزارها به راحتی انجام می‌شود.

تندرستی و تاثیرات آن بر محیط کاری: در حالی که خواب کافی و ورزش منظم می‌تواند بهبودهایی را در سبک زندگی و وضعیت سلامتی افراد ایجاد کند، ادامه و ارتقای مجموع این عادت‌ها می‌تواند به بهبودهای بسیار مهم و بهتری هم منجر شود. حالا بسیاری از کارفرمایان متوجه این تاثیرات روی روند کار و پیشرفت‌های کاری افراد شده‌اند. شاید به همین دلیل هم هست که شرکت‌های بزرگ و پیشرفته دنیا سعی دارند در کنار تشکیلات سازمان خودشان، بخش‌هایی را هم به باشگاه‌های ورزشی و تناسب اندام اختصاص بدهند تا افراد بتوانند زمانی از روز خود را در کنار امور کاری، به ورزش بپردازند. ابزارهای پوشیدنی هوشمند و اپلیکیشن‌های مرتبط با آنها می‌توانند به افراد برای رسیدن به هدف‌شان برای داشتن سبک زندگی بهتر و سالم‌تر کمک زیادی بکنند.