دنیای اقتصاد: در یک سال میلادی گذشته تبلت‌هایی که ویژگی‌ها و قیمت‌های پایه مناسبی داشتند به بازار عرضه شدند که بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفت. ویژگی‌های این تبلت‌ها کیفیت خوب در برابر قیمت مناسب‌شان بود که توانستند در کورس رقابت با دیگر رقبا در بازار اعلام موجودیت کنند.
پردازشگرهای قوی و صفحه نمایش‌هایی با رزولوشن بالا از دیگر دلایل برای محبوبیت این تبلت‌ها بودند. در ادامه به ۶ مدل از تبلت‌های محبوب و با قیمت مناسب امسال اشاره می‌شود که توانستند فروش خوبی برای کمپانی‌های خود به همراه داشته باشند.

ایسر One Tab ۸
این تبلت که از ماه اکتبر در اروپا و نوامبر در آمریکا به فروش رفت مدل جدید و ارزان قیمتی از محصولات ایسر و مجهز به ویندوز 1/8 است که از صفحه نمایش 8 اینچی بهره می‌برد. این تبلت دارای پردازنده 4 هسته‌ای اینتل و فرکانس 33/1 گیگاهرتز بوده و نوع صفحه نمایش آن IPS بوده و رزولوشن آن 1280 در 800 پیکسل است. این تبلت مجهز به دو بلندگو، ورودی میکرو اس‌دی، خروجی میکرواچ‌دی‌ام‌آی برای پخش تصاویر و همین‌طور پورت میکرو یو اس بی است. ضمنا این تبلت 370 گرم وزن دارد. قیمت آن نیز 200 دلار
پایه‌گذاری شد.

T7 هیوندای
مدل T۷ کمپانی هیوندای که حدود ۵۰۰ هزار تومان قیمت داده شد در ابعاد
196 × 118 × 9/10 میلی‌متر و وزن 303 گرم دارای پردازنده Exynos 4412 Chipset - Quad-Core Cortex-A9 CPU و حافظه داخلی 8 گیگابایت است. این تبلت از صفحه نمایش لمسی از نوع TFT LCD و اندازه 7 اینچی بهره می‌برد. قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای، GPS، بلوتوث و نصب کارت حافظه، دوربین، وب‌کم، حسگرشتاب‌سنج و microUSB و HDMI از جمله امکانات این تبلت محسوب می‌شود. این رایانه جیبی دارای سیستم عامل Google Android v4.0.4 Ice-Cream Sandwich و کارکرد باتری تا 5 ساعت پخش ویدئو است.

Nexus 7
این مدل از تبلت نکسوس دو سال پیش از نکسوس ۹ وارد بازار شد و مشخصات خوب آن باعث جذب کاربران برای خرید آن بود. این مدل از پردازشگر ۴ هسته‌ای با اسنپدراگون S۴ Pro و فرکانس ۵/۱ گیگاهرتز بهره می‌برد. حافظه رم ۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۶/۳۲ گیگابایت دارد و دارای نمایشگر آی‌پی‌اس ۷ اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشنی کم نظیر در نوع خود: ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ ۳۲۳ پیکسل بر اینچ، دوربین اصلی و فرعی هر کدام به ترتیب ۵ و ۲/۱ مگاپیکسل است و در ابعاد ۲۰۰ در ۱۱۴ در ۷/۸ میلی‌متری با وزن ۲۹۰ گرم طراحی شده است. سیستم عامل این تبلت اندروید کیت کت ۴/۴ (قابل آپ گرید شدن به ورژن آبنبات چوبی ۰/۵) و قیمت پایه آن در حدود ۶۰۰ هزار تومان در بازار ایران نرخ‌گذاری شده است

Samsung Galaxy Tab 4 0/7
این مدل از تبلت‌های سامسونگ به خوبی توانستند قابلیت‌های مهمی را به همراه داشته باشند و در عین حال قیمت مناسبی را هم حفظ کنند. قیمت ابتدایی آن۵۲۰ هزار تومان است. این مدل نمایشگر ۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ (۲۱۶ پیکسل بر اینچ) دارد و با پردازشگر ۴ هسته‌ای با فرکانس ۲/۱ گیگاهرتزی طراحی شده است. حافظه رم ۵/۱ گیگابایتی، و حافظه قابل ارتقای ۸/۱۶ گیگابایتی و دوربین اصلی و فرعی هر کدام به ترتیب ۱۵/۳ و ۳/۱ مگاپیکسل دارد. ابعاد ۱۸۹ در ۹/۱۰۷ در ۹ میلی متری با وزن ۲۷۶ گرم و سیستم عامل اندروید کیت کت ۴.۴.۲ از ویژگی‌های دیگر این مدل از تبلت‌های سامسونگ است.

Lenovo Ideatab A8
این مدل از لنوو به دلیل بلندگوهای فرعی ساخت شرکت Dolby Digital یکی از تبلت‌های خوب در بازار یک‌سال گذشته بود. قیمت آن ۴۰۰ هزار تومان است. از مشخصات آن نمایشگر ال‌سی‌دی آی‌پی‌اس با ابعاد ۸ اینچی و رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ (۱۸۹ پیکسل بر اینچ) و پردازشگر ۴ هسته‌ای مدیا تک با فرکانس ۳/۱ گیگاهرتز است.
دارای حافظه رم ۱ و حافظه داخلی ۸/۱۶ گیگابایتی. دوربین اصلی و فرعی هر کدام به ترتیب ۵ و ۲ مگاپیکسل. ابعاد ۲۱۷ در ۱۳۶ در 9/8 میلی متری و وزن ۳۶۰ گرم با باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر در ساعت و سیستم عامل اندروید کیت کت ۴.۴.۲ است.

LG G Pad 0/7
اگرچه ویژگی‌ها و مشخصات جی پد ۰/۷ چندان چشمگیر نیست، اما این تبلتی با ساختاری محکم، ویژگی‌هایی معقول، باتری با عمر بالا، و قیمتی خوب است. این مدل با قیمت ۴۷۶ هزار تومان به بازار آمد. از مشخصات آن نمایشگر ال سی دی و‌ آی پی اس ۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ (۲۱۶ پیکسل بر اینچ)، پردازشگر ۴ هسته ای اسنپ دراگون ۴۰۰ شرکت کوالکام با فرکانس ۲/۱ گیگاهرتز، جی‌پی‌یو Adreno ۳۰۵ است. همچنین دارای حافظه رم یک گیگابایتی و حافظه داخلی قابل ارتقای ۸ گیگابایتی، دوربین اصلی و فرعی هر کدام به ترتیب ۱۵/۳ و ۳/۱ مگاپیکسل و ابعاد ۱۸۹ در ۸/۱۱۳ در ۱/۱۰ میلی متر با وزن ۲۹۳ گرمی است و با باتری ۴هزار میلی‌آمپر در ساعت و سیستم‌عامل اندروید کیت کت ۴/۴ وارد بازار شد.