محصولات تکنولوژی جدید در سال 2015

دنیای اقتصاد: تقویم سال ۲۰۱۴ رو به اتمام است و سال جدید قرار است به زودی آغاز شود. با این اوصاف است که حالا همه چیز برای شروع روزهای جدید آماده می‌شود. دنیای تکنولوژی هم از این روند مستثنا نبوده و حالا طرفداران فناوری‌های نوین منتظر ورود محصولات و خدمات جدید در این حوزه هستند که با آغاز سال جدید معرفی و عرضه خواهند شد. به همین دلیل هم مجله معتبر بیزینس اینسایدر به تازگی به بررسی جدیدترین محصولات تکنولوژی که در سال ۲۰۱۵ معرفی خواهند شد پرداخته است. ساعت اپل اوایل سال ۲۰۱۵ معرفی می‌شود: ساعت اپل اولین سری محصولات جدیدی است که در زمان مدیرعاملی تیم کوک قرار است به بازار معرفی شود. در حالی که اپل این محصول را در ماه سپتامبر گذشته رونمایی کرد، اما هنوز اطلاعات و جزئیات زیادی درباره آن منتشر نشده است و اپل همچنان در حال کار روی این محصول است تا آن را با قابلیت‌ها و امکانات بیشتری در اوایل سال آینده میلادی به بازار معرفی کند.

ویندوز ۱۰ باید بسیاری از مشکلات موجود در ویندوز ۸ را رفع کند: مایکروسافت نمای کوچکی از نسخه آینده ویندوزش را در پاییز امسال به دنیا نشان داد. ویندوز ۱۰ برای کار روی تمام دستگاه‌ها شامل موبایل‌های هوشمند، لپ تاپ‌ها، کامپیوترهای رومیزی و حتی ایکس باکس طراحی شده است. این سیستم عامل می‌تواند رابط کاربری‌اش را بسته به نوع دستگاهی که کاربر از آن استفاده می‌کند و با استفاده از قابلیتی به نام Continuum تغییر دهد. این ویندوز جدید هنوز در مراحل اولیه است، اما قرار است تا پیش از پایان سال ۲۰۱۵ معرفی شود.

گویا سامسونگ برنامه‌های بزرگی برای Galaxy S۶ دارد: موبایل هوشمند پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی Galaxy S۶ احتمالا در اوایل سال ۲۰۱۵ معرفی خواهد شد. جزئیات کمی در این مورد منتشر شد‌ه‌اند، اما بعضی از این شایعات نشان می‌دهند که این گوشی می‌تواند بزرگ‌ترین به‌روز‌رسانی سامسونگ در موبایل‌های هوشمندش باشد.

سامسونگ ساعت‌های هوشمند بیشتری عرضه می‌کند: با اینکه این شرکت در سال ۲۰۱۴ ۶ مدل مختلف از ساعت‌های هوشمندش را به بازار معرفی کرده است، اما به نظر می‌رسد که همچنان به کسب تجربه در این حوزه و ارتقای جایگاهش در بازار محصولات پوشیدنی هوشمند علاقه‌مند است. هر چند هیچ کدام از ساعت‌های هوشمند سامسونگ تا حالا چندان قابل قبول نبوده‌اند، اما شاید ساعت‌های جدید این شرکت که قرار است در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شوند بتوانند توجه کارشناسان و منتقدان را هم به خودشان جلب کنند.

سامسونگ می‌گوید که در حال کار روی یک گوشی با نمایشگر قابل انعطاف است: این شرکت اخیرا اعلام کرده است که کار تولید انبوه نمایشگرهای انعطاف‌پذیر را در سال ۲۰۱۵ آغاز خواهد کرد. تا پایان این سال انتظار می‌رود سامسونگ اولین گوشی موبایل خودش با نمایشگر انعطاف‌پذیر را هم به بازار معرفی کند.

آیا نسخه کوچک‌تر سرفیس مایکروسافت معرفی می‌شود؟ به طور کلی انتظار می‌رفت که مایکروسافت نسخه کوچک‌تری از تبلت سرفیس خودش را در بهار گذشته رونمایی کند، اما درست در آخرین دقایق این فرضیه اشتباه از آب درآمد و این شرکت درعوض سرفیس پرو۳ را با اندازه‌ای بزرگ و کامل به بازار معرفی کرد. با این حال شنیده می‌شود که برنامه‌های مایکروسافت برای تولید سرفیس کوچک‌تر هنوز کاملا از بین نرفته و ممکن است این شانس وجود داشته باشد که چنین محصولی در سال ۲۰۱۵ به بازار معرفی شود.

اپل در حال کار روی نسخه بزرگ‌تری از آی‌پد است: بر اساس گزارشی از بلومبرگ که در ماه آگوست گذشته منتشر شد، اپل در حال آماده کردن نسخه بزرگ‌تری از آی‌پد با صفحه نمایش ۱۲ اینچی است، هر چند هنوز این اخبار تایید نشده است، اما کارشناسان انتظار دارند اپل این محصول خود را احتمالا با نام آی‌پد پرو و در اوایل سال ۲۰۱۵ به بازار معرفی کند.

نسخه جدیدی از HTC One معرفی می‌شود: شرکت HTC با معرفی مدل One در سال ۲۰۱۳ دسته جدیدی از محصولات اندرویدی با طراحی جدید را ایجاد کرد. این گوشی تنها موبایل هوشمند اندرویدی بود که از نظر طراحی ظاهری و کیفیت ساخت با آی‌فون رقابت می‌کرد. نسخه دوم این گوشی در بهار سال ۲۰۱۴ به بازار معرفی شد و انتظار می‌رود نسخه سوم آن در ماه مارس یا آوریل آینده روانه بازار شود.

هدست واقعیت مجازی Oculus Rift احتمالا در اواخر سال ۲۰۱۵ معرفی می‌شود: این هدست که به طرز قابل توجهی توانست مارک زوکربرگ را تحت تاثیر قرار دهد تا در نهایت او را به خرید این شرکت با مبلغ ۲ میلیارد دلار مجاب کند، هنوز در فرآیند تولید قرار دارد و انتظار می‌رود که در اواخر سال میلادی آینده به صورت رسمی به بازار معرفی شود. این هدست در ابتدا بیشتر برای انجام بازی‌های ویدئویی به‌کار برده می‌شد، اما در سال‌های اخیر افراد از این هدست برای کار با شبکه‌های اجتماعی، تماشای فیلم‌های تعاملی و کنسرت‌های مجازی استفاده کردند.

هدست واقعیت مجازی سونی هم به زودی می‌آید: هدست واقعیت مجازی Project Morpheus سونی برای کار با پلی‌استیشن۴ طراحی شده است و احتمالا تا پایان سال آینده میلادی هم به بازار عرضه خواهد شد.

نسخه لمسی آفیس مایکروسافت برای ویندوز می‌آید: شرکت مایکروسافت در حال کار روی نسخه‌ای از نرم‌افزار آفیس است که با رابط‌های کاربری لمسی و برای کار در ابزارها و دستگاه‌های لمسی مبتنی بر ویندوز سازگار است. این آفیس قرار است در لپ‌تاپ‌های لمسی و تبلت‌های ویندوزی به‌کار برده شود و شباهت زیادی به نسخه جدید آن برای آی‌پد دارد. انتظار می‌رود نسخه لمسی آفیس همزمان با ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵ رونمایی و معرفی شود.

گوشی بعدی OnePlus احتمالا پرفروش خواهد بود: استارت‌آپ چینی OnePlus در سال ۲۰۱۴ یک گوشی تاثیرگذار و جنجالی را با نام One به بازار معرفی کرد. این گوشی اندرویدی تمام قابلیت‌های کاربردی و برتری را که در گوشی‌های پرچمدار برندهای بزرگ بازار وجود دارند در اختیار دارد و با قیمت در حدود ۳۵۰ دلار به فروش می‌رسد. این گوشی به سرعت در بازار با استقبال مواجه شد. حالا شرکت OnePlus در حال کار روی نسخه بعدی گوشی پر طرفدار خودش است که احتمالا در نیمه اول سال آینده میلادی به بازار عرضه می‌شود. گزارش‌ها در این مورد نشان می‌دهند که گوشی جدید این شرکت نمایشگر کوچک‌تری داشته و قابلیت شخصی‌سازی هم دارد.

Beats Music با iTunes ادغام خواهد شد: خرید ۳ میلیارد دلاری Beats Music توسط اپل به معنای این است که حالا کاربران اپل به یک سرویس پخش موسیقی بسیار خوب دسترسی خواهند داشت. شنیده‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل به زودی Beats Music را با iTunes ادغام خواهد کرد تا آن را به رقیبی جدی و ماندگار برای سرویس‌های پرطرفداری مانند Spotify تبدیل کند. گویا اپل تصمیم دارد این سرویس را به صورتی ارزان‌تر از Spotify در اختیار کاربرانش قرار دهد تا بتواند در این رقابت پیروز شود.

یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند بازار، بهتر هم می‌شود: شرکت Pebble که یکی از اولین و بهترین سازندگان ساعت‌های هوشمند در بازار است، آخرین محصولش را با نام Steel در اوایل سال ۲۰۱۴ به بازار معرفی کرد. حالا شنیده می‌شود که نسخه جدید ساعت هوشمند این شرکت قرار است در اوایل سال ۲۰۱۵ به بازار معرفی شود.

محصولات تکنولوژی جدید در سال 2015