عرضه گوشی یوتافون با دو نمایشگر  در اروپا

خبرگزاری فارس: به تازگی گوشی هوشمند جدیدی موسوم به یوتافون با دو نمایشگر در برخی کشورهای اروپایی روانه بازار شده که قیمت مدل‌های مختلف آن از ۶۰۰ تا ۹۰۰ دلار در نوسان است. به گزارش رجیستر، علاوه‌بر بهره‏مندی از دو نمایشگر، این گوشی برای ۱۰۰ ساعت استفاده مداوم قابل استفاده است و همین‌طور مجموعه بسیار گسترده‏ای از برنامه‏های اندروید روی آن نصب شده است که هزینه بسیار اندکی دارد. این گوشی اصالتا روسی که قرار است در کشورهای مشترک‌المنافع همسایه روسیه و همین‌طور منطقه خاورمیانه عرضه شود، مجهز به دو نمایشگر ۷/۴ اینچی در جلو و پشت است و مزیت آن این است که کاربران بدون باز کردن قفل گوشی قادر به مشاهده پیام‌های مختلف دریافتی خواهند بود.

ازجمله پیام‌هایی که از این طریق به سرعت قابل دسترسی است می‌توان به پیام‌های شبکه‌های اجتماعی، فیدهای آر‌اس‌اس، مطالب وبلاگی، پیامک‌ها و... اشاره کرد. شرکت سازنده قول داده که این گوشی حتی در صورت استفاده فراوان و مداوم هم تا دو روز فعال باقی می‌ماند و نیازی به شارژ مجدد نخواهد داشت. در صورت نزدیک شدن به زمان پایان باتری این گوشی به‌طور خودکار روی حالت YotaEnergy قرار می‌گیرد تا عمر باتری‌اش افزایش یابد.

شرکت روسی Yota Devices قبلا نمونه اولیه این گوشی را در خاورمیانه و برخی کشورهای اروپایی عرضه کرده بود. شرکت سازنده مدعی است بیش از چهار سال وقت صرف تکمیل طراحی آن کرده است. نمایشگر جلویی این گوشی ۱۰۸۰p AMOLED و ۵ اینچی و نمایشگر پشتی آن سیاه و سفید بوده و به گونه‌ای عمل می‌کند که کاربر تصور می‌کند اطلاعات به شیوه‌ای بر پشت گوشی تابانده شده است. این نمایشگر مشابه نمایشگر دستگاه‌های کتابخوان الکترونیک است.

بهره‌مندی از اندروید ۴.۴.۳، دوربین ۸ مگاپیکسلی، پردازشگر چهارهسته‌ای و ۲/۲ گیگاهرتزی Qualcomm MSM۸۹۷۴ PRO-AA، دو گیگابایت RAM، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، ۱۴۵ گرم وزن و ابعاد ۱۴۴ در ۵/۶۹ در ۹/۸ میلیمتر از دیگر ویژگی‌های این گوشی است.