دنیای اقتصاد: جشنواره و کنفرانس وب و موبایل ایران ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه امسال برگزار می‌شود و ثبت نام آن تا ۳۰ آذرماه جاری ادامه دارد. رضا هاشمی، دبیر جشنواره و کنفرانس وب و موبایل ایران با اعلام این خبر گفت: با توجه به حضور میهمانان ایرانی و خارجی در جشنواره و کنفرانس امسال امیدواریم بتوانیم ارتباطی میان صاحب‌نظران داخلی و لیدرهای جهانی در این برنامه ایجاد کنیم.

میلاد احرام‌پوش، دبیر جشنواره موبایل ایران نیز از افزایش ۲۰ درصدی شرکت‌کنندگان جشنواره موبایل امسال نسبت به دوره مشابه در سال گذشته خبر داد و از ملاک‌های داوری گفت. ملاک‌هایی که همزمان سه گروه افراد علاقه‌مند، توسعه‌دهندگان و هیات داوران آنها را بررسی کرده و نتیجه از درون آن مشخص خواهد شد.

حمیدرضا احمدی، مدیر کانون کارآفرینی نیز از روند اداری و مدیریت کانون در این زمینه سخن گفت و با تاکید بر تغییر روش داوری با توجه به بازخوردهایی که در سال‌های گذشته به جشنواره رسیده است، اعلام کرد: بر اساس ملاک‌های تازه هرکدام از افرادی که مدیران وب‌سایت‌ها هستند نیز می‌توانند در داوری شرکت و در کنار کارشناسان رای تاثیرگذار خود را اعلام کنند.

شایان شلیله، دبیر علمی جشنواره وب ایران در ادامه بیان کرد: «پیش‌بینی می‌شود در هفتمین جشنواره وب ایران حدود ۱۲هزار سایت ایرانی شرکت کنند و رشدی ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته را در تعداد سایت‌های شرکت‌کننده شاهد باشیم.»

داوری جشنواره وب ایران در این دوره دچار تغییراتی اساسی شده است. در مرحله مقدماتی داوری جشنواره، کلیه مدیران وب‌سایت‌های شرکت‌کننده می‌توانند به عنوان داور به سایت‌های دیگر رای دهند و از این میان پنج وب‌سایت برتر در هر گروه به‌عنوان کاندیدا معرفی خواهند شد. در مرحله نهایی داورانی مجرب و منتخب، وب‌سایت برتر در هر گروه را انتخاب خواهند کرد.