شارژ تلفن همراه با کمربند

ایسنا: یک شرکت انگلیسی به نام Nifty کمربند جدیدی ارائه کرده که مجهز به باتری‏های ارتجاعی پنهان برای شارژ گوشی هوشمند کاربر هستند.

کمربند ابداعی Xoo Belt مانند نمونه‏های رایج بوده اما ظرفیت ۲۱۰۰ میلی‏آمپری را در خود جای داده است. یک باتری ارتجاعی پلیمر سرامیک لیتیوم با ظرفیت ۱۳۰۰ میلی‏آمپر بین دو لایه چرم فشرده شده و یک باتری ۸۰۰ میلی‏آمپری نیز در درون سگک کمربند قرار دارد. این نیروی ۲۱۰۰ آمپری برای شارژ بسیاری از گوشی‏های هوشمند جدید کفایت می‏کند.

کاربران، تلفن‏شان را با استفاده از کابل میکرو یو‏اس‏بی که بین کمربند و بدن قرار دارد، به کمربند متصل می‏کنند. این گوشی با استفاده از آهن‌ربا و تا زمانی که کاربر نخواهد از آن استفاده کند، به کمربند متصل می‏ماند.

شارژ کمربند توسط یک رایانه سه ساعت زمان می‏برد و مجموعه‏ای از پنج لامپ ال‏ای‏دی روی سگک، کاربر را از شارژ مانده آن آگاه می‏کند. سگک را می‏توان از کمربند جدا کرد و این امر امکان به‏روز‏رسانی یا تغییر مدل آن را در آینده فراهم می‏کند.

کمربند ابداعی با ابزار اندروید، iOS و Windows Phone عمل می‏کند و بهای آن ۱۵۵ دلار اعلام شده است. این سامانه ژوئیه ۲۰۱۵ عرضه خواهد شد.