ه‍وآوی آماده رونمایی از عینک هوشمند Honor

ه‍وآوی برندی است که بیشتر با گوشی‌های هوشمندش شناخته می‌شود، اما به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد پا را فراتر از این حرف‌ها بگذارد و به بازار ابزارهای پوشیدنی هوشمند نیز وارد شود. به گزارش فارنت، چند ماه پیش بود که Lumus از کیت‌های توسعه نمایشگر جدید خود با نام‌های DK-۳۲ و DK-۴۲ و ماژول موتور اپتیکان رونمایی کرد. DK-۴۰، سامانه‌ای منحصربه‌فرد و مستقل است که از یک صفحه نمایش VGA یک چشمی با میدان دیدی ۲۵ درجه‌ای، پردازنده OMAP، حسگر حرکت با ۹ درجه آزادی و دوربینی ۵ مگا پیکسلی بهره می‌برد.

از قابلیت‌های این فناوری ایجاد نکردن حس خستگی روی چشم کاربر است که سیستم مشابه آن در نمایشگرهای کلاه‌های خلبان‌های جنگنده‌ F-۱۶ نیز به کار رفته است. حال به نظر می‌رسد هوآوی با استفاده از فناوری شرکت Lumus دست به تولید عینک هوشمندی با قابلیت پشتیبانی از واقعیت افزوده به سبک عینک گوگل زده است. شایعات بیان می‌کنند که احتمالا عینک هوشمند هوآوی «Honor» نام خواهد داشت. این عینک قادر است تصاویر را با کیفیتی معادل ۶۴۰ در ۴۸۰ پیکسل به چشم کاربر برساند و در کنار آن از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی برای تصویربرداری استفاده شده است.

در همین راستا این شرکت تیزری تبلیغاتی را از طریق سرویس Weibo منتشر کرده که با توجه به مطالبی که به زبان چینی بیان شده، می‌توان انتظار معرفی عینک هوشمند Honor را در هفته آینده داشت.