علاقه روزافزون هکرها به گوشی‏های اندرویدی

خبرگزاری مهر- هکرها به تازگی بیش از پیش به هک گوشی‌هایی با برنامه‌های اندروید علاقه‌مند شده‌اند تا بتوانند به اطلاعات و همینطور تصاویر شخصی افراد دست پیدا کنند. در دنیای فناوری امروز، هک سیستم‌های امنیتی یکی از مشکلاتی است که سازمان‌های مختلف با آن روبه‌رو هستند. هکرها به‌منظور سرقت اطلاعات بارها شرکت‌های هوافضا، سازمان دفاع، ساخت و ساز، فناوری، بانک‌ها، شرکت‌های بزرگ مالی و اداری و بهداشت و درمان و... را مورد هدف قرار می‌دهند. در سال‌های اخیر، آمریکا یکی از کشورهایی بوده که هدف هکرهای مختلفی از جمله هکرهای روسی و چینی قرار گرفته است.

اما اخیرا، هکرها به گوشی‌های اندروید حمله‌ور شده تا بتوانند داده‌ها را هک یا به اطلاعات مالی مانند شماره حساب یا رمز ورودی اشخاص دست پیدا کنند. هک گوشی‌های اندروید به مهاجم اجازه می‌دهد تا به صورت ناشناس و گاهی بدون اینکه صاحب گوشی از آن اطلاعی پیدا کند از یک اپلیکیشن استفاده کرده و به اجرا و استفاده از همه برنامه‌ها دسترسی داشته باشد.

بنا به گزارش منتشر شده تنها در صورتی می‌توان به گوشی‌های اندروید دسترسی پیدا کرد که کاربر قبلا تنظیمات و امکانات پیش فرضی که روی گوشی بوده‌اند را برای ارتقا یا نصب تنظیمات و امکانات جدیدتر تغییر داده یا در اصطلاح روت کرده باشد. (روت کردن به‌منظور استفاده از امکانات بیشتر و برنامه‌های جانبی انجام می‌شود.) کارشناسان شبکه و همینطور مسوولان امنیتی فضای مجازی به کاربران گوشی‌های اندروید توصیه می‌کنند برای در امان ماندن از خطرات هک شدن گوشی‌های خود بهتر است برنامه‌های مختلف را از بانک‌های نرم‌افزاری معتبر دریافت کنند تا در حین دریافت برنامه‌ها، ویروس‌های مختلفی را نیز به فضای داخلی گوشی‌های هوشمند وارد نکنند.

چندی پیش نیز سیستم IOS در محصولات اپل با چنین مشکلی مواجه شده بود. کاربران پس از دانلود برنامه‌های مختلف از بانک‌های نرم‌افزار چینی هدف ویروس‌های مختلفی با نام WirLurker قرار می‌گرفتند که همانند اسب تروا عمل کرده و ورود یک ویروس کوچک به معنای انهدام اطلاعات گوشی‌های اپل به حساب می‌آمد. در سال‌های اخیر، تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ و تبلت‌ها تبدیل به هدفی مناسب برای هکرها شده‌اند که می‌توانند امنیت آنها را مورد هدف قرار دهند اما با کمی هوشیاری می‌توان از این حملات جلوگیری کرد.

علاقه روزافزون هکرها به گوشی‏های اندرویدی