مقابله با شرکت‌های کلاهبردار اینترنتی در آمریکا

خبرگزاری فارس: کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا سه شرکت کلاهبردار را در این کشور که به بهانه تعمیر رایانه‌های کاربران از آنها پول‌های کلان دریافت می‌کردند، تعطیل کرده است. به گزارش پی سی مگ، این شرکت‌ها که مدعی ارائه خدمات پشتیبانی فنی بوده‌اند با تماس تلفنی با اشخاص از آنها برای حل مشکلات رایانه‌هایشان پول‌های کلانی اخذ می‌کردند. بسیاری از خدمات ارائه شده توسط این شرکت‌ها غیرضروری یا به رایگان در دسترس بوده‌اند.

یکی از این شرکت‌ها به نام Pairsys در نیویورک و دو شرکت دیگر به نام‌های Inbound Call Experts و Vast Tech Support در فلوریدا مشغول به کار بوده‌اند. شرکت اول ۵/۲ میلیون دلار و دو شرکت دوم و سوم با همکاری یکدیگر از سال ۲۰۱۲ تا به حال توانسته‌اند بیش از ۱۲۰ میلیون دلار کلاهبرداری کنند.

شرکت‌های یاد شده برای قانع کردن مشتریان، خود را نمایندگان قانونی مایکروسافت و فیس بوک معرفی کرده و با پرداخت پول برای نمایش آگهی‌هایشان در سایت‌های وابسته به این دو شرکت کاری می‌کردند که ادعایشان واقعی به نظر برسد. آنها در اکثر اوقات مدعی می‌شدند ویروس‌هایی را روی رایانه‌های کاربران شناسایی کرده‌اند که هیچ یک وجود خارجی نداشتند.